Hvad bør jeg vide, når jeg flytter mit internet? Du har fundet drømmeboligen, og kan næsten ikke vente med at se alle dine ting i det nye hjem. Men hvad med internetforbindelsen? Få et par hurtige tips til, hvordan du kommer godt på plads i din nye bolig, så du har internet fra dag 1 i din nye bolig.

Regel #1: Tjek op på dit abonnement i god tid

Så snart du kender din flyttedato, bør du kontakte din internetudbyder.

Uanset om du vil skifte udbyder eller beholde din internetpakke, er det guld værd at være ude i god tid. De fleste internetudbydere har en måneds opsigelse, så det sparer dig for penge. Der kan også der være et flyttegebyr hos din udbyder. Hos YouSee betaler du ikke noget gebyr for at flytte din forbindelse, men det kan du opleve hos andre udbydere.

Dernæst kan der være ventetid, før din internetudbyder kan oprette internetforbindelsen på din nye adresse.

Sidst og måske vigtigst, så kan der være forskel på, hvilke hastigheder, du kan få i forskellige områder i Danmark.

Husk, at vi hos YouSee garanterer at du er online fra dag 1 i din nye bolig. Det betyder, at selvom du ikke har været ude i god tid og bedt os åbne din internetforbindelse, så forsyner vi dig med en midlertidig forbindelse.

Regel #2: Tjek op på din teknologi

Som oftest er det slet ikke noget problem at flytte din forbindelse til en ny adresse. Men det kan det så være alligevel. Afhængigt af hvilken teknologi du får leveret dit internet på, kan der være forskel på dækningen fra område til område.

Har du eksempelvis fiberbredbånd kan der være forskel på, om teknologien kan leveres på din nye adresse. Fiberbredbånd er endnu ikke udrullet over hele landet, og der kan stadig være områder, hvor teknologien ikke kan nå ud. Vær også opmærksom på, om du kan få fiberbredbånd leveret til samme pris som på din gamle adresse – det er nemlig ikke sikkert.

Har du mobilt bredbånd? Så har du sandsynligvis ikke noget flytteproblem, da internettet her bliver leveret via master. Du bør alligevel tjekke op på mobildækningen i dit nye område, da den kan variere. Og selvom din forbindelse er trådløs, så husk at meld flytningen til din udbyder alligevel.

Få flere gode råd og flyttetips

 

Skal dit internet og tv stå klar, når du flytter ind?

Så lad os sørge for det. Bare ring til os på nummer 70 70 42 82 mellem kl. 9.00 og 17.00 - så klarer vi resten.
Vi kan også ringe dig op. Indtast dine oplysninger herunder, så giver vi dig et kald hurtigst muligt.