YouSee hjælp

Har du mistet internetforbindelsen til dit Netgear modem?

  1. Ingen forbindelse

    Hvis du har mistet forbindelsen til internettet med dit Netgear modem, at du prøver at følge vores tringuide.


  1. Tjek, om der er driftsforstyrrelser

    Der kan være lokale forstyrrelser på driften, som påvirker din internetforbindelse.

    Hvis du ikke allerede har gjort det, så start med at tjekke, om der driftsforstyrrelser på din adresse.

    Er der driftsforstyrrelser på min adresse?

  1. Genstart dit modem

    I mange tilfælde er det nok at genstarte dit modem for at få forbindelsen tilbage

    1. Du kan enten slukke på Power-knappen på bagsiden af modemmet eller slukke for stikkontakten.

    2. Vent herefter 30 sekunder, før du tænder for modemmet igen.

    3. Der går et par minutter, før der er forbindelse.

    OBS. Der kan dog gå helt på til 20 minutter.

  1. Lyser de rigtige lamper?

    Disse 4 lamper skal lyse konstant.

    1. Power

    2. Downstream

    3. Upstream

    4. Internet

    Hvis de blinker, er der ikke forbindelse til internettet. Det kan skyldes, at kabler mellem modem og væg sidder løst. Derfor skal der tjekkes, at kablerne er tilsluttet korrekt i væggen og i dit modem.

  1. Nulstil dit modem

    Det kan også hjælpe at nulstille dit modem, hvis der stadig ikke er forbindelse til internettet. Dit modem skal være tændt når du nulstiller.

    1. Reset-knappen er på siden eller i bunden af dit modem.

    2. Tryk en spids genstand som fx en kuglepen modem knappen i ca. 20 sekunder.

    3. Dit modem går nu i gang med at genstarte.

Bemærk, der kan gå op til 20 minutter, før dit modem er blevet nulstillet og genstartet.


Driller forbindelsen stadig, selvom du har fulgt alle anbefalingerne?

Så synes vi, du skal tage kontakt til os - så kan vi sammen kigge på, hvordan vi får løst problemet.

Kontakt YouSee



Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?