06/12 2010

YouSee i aftale med Twentieth Century Fox

Landets største udbyder af film on demand, YouSee, har indgået en aftale med Twentieth Century Fox Home Entertainment om at distribuere spillefilm fra Fox via sine video-on-demand-tjenester.

26/11 2010

1,2 mio. husstande skal indstille deres tv i næste uge

Halvdelen af landets husstande bør huske at genindstille kanalvælgeren på deres tv-apparater i begyndelsen af næste uge. Årsagen er, at landets største kabel-tv selskab, YouSee, i dagene mandag 29. november til onsdag 1. december gennemfører en række ændringer, som betyder, at mange tv-kanaler ikke længere vil være at finde på den sædvanlige plads.

09/11 2010

Første filmpremiere samtidig i biografen og on demand

For første gang får en ny film premiere i biografen og on demand på samme tid. Det er den meget omtalte "I'm Still Here" med Hollywood-stjernen Joaquin Phoenix i hovedrollen som sig selv, som fra den 11. november kan ses i Husets Biograf i København samtidig med, at den kan lejes on demand hos YouSee og TDC.

29/10 2010

250 mio. downloads fra TDC musik og YouSee Play

Det blev en nordjysk fan af musikeren Chris De Burgh, der i onsdags satte milepælen. Kort efter kl. 13 blev nummeret 'A Woman's Heart' sendt som en digital lydfil fra en server i København til en TDC-bredbåndskunde i Aalborg-området, og dermed var download nummer 250.000.000 fra TDC og YouSee Play en realitet.

30/09 2010

Søgeord kan styre tv-optagelser

Er man til 'mode', 'løver' eller 'science fiction' på tv, bliver livet lidt lettere i fremtiden. Kabel-tv-selskabet YouSee giver fra i morgen mulighed for, at man kan sætte sin digital boks til automatisk at optage tv-programmer, hvis de handler om lige netop de emner, man er interesseret i.

17/09 2010

YouSee indfører fri adgang til HDTV

Landets største kabel-tv selskab, YouSee, indfører fra 1. december fri adgang til HDTV i selskabets tre brede tv-pakker. Det betyder, at de ca. 1,2 millioner kabel-tv-kunder kan se frem til foreløbig 10 tv-kanaler i HD-kvalitet uden merudgifter.

16/09 2010

Snigpremiere på Video-On-Demand

Filmdistributøren Scanbox Entertainment Denmark og kabel-tv-selskabet YouSee er gået i samarbejde om et forsøg med at lade spillefilm få snigpremiere på Video-On-Demand. Forsøget skal undersøge, om det er muligt at udvikle et nyt vindue for digital udlejning af film, som først efterfølgende er tilgængelig på DVD og BluRay.

07/07 2010

TV 2 og YouSee i filmsamarbejde

TV 2 og YouSee har indledt et strategisk samarbejde på det hastigt voksende marked for digital udlejning af film. Samarbejdet betyder, at TV 2 Sputniks kunder fremover vil få nem adgang til alle film fra YouSee's digitale filmtjeneste, YouSee Cinema.

09/06 2010

Hver anden husstand ser HDTV

På mindre end et år er der sket en tredobling i antallet af husstande, der har adgang til HDTV. Næsten halvdelen af samtlige danske husstande - ca. 1,25 mio. - har nu adgang til tv i HD-kvalitet, fremgår det af en undersøgelse, som YouGov Zapera har udført for kabel-tv-selskabet YouSee.

21/05 2010

Børns tv-forbrug stiger kraftigt

Efter flere år på et stabilt niveau er børns tv-forbrug igen begyndt at stige.