20/12 2011

YouSee tegner kort over danskernes filmsmag

I hovedstaden holder man mest af den nye film om Dirch Passer, mens man i Jylland foretrækker ældre film med den rigtige Dirch Passer. Thyboerne er vilde med nye danske komedier, mens københavnere elsker Susanne Biers Oscar-belønnede drama Hævnen.

11/11 2011

Kabel-kunder slipper for udgifter til nyt tv

Husstande med kabel-tv fra YouSee slipper for at bruge penge på et nyt tv-apparat for at se DR1, DR2 og TV 2 efter nytår. De tre statslige tv-kanaler skifter den 11. januar til en ny digital standard, men det får ingen betydning for selskabets 1,2 mio. kunder.

09/11 2011

Ny tv-kanal med sportsnyheder og breddeidraet

Danmark får til foråret en ny 24 timers tv-kanal med dansk sport og breddeidræt. Kanalen vil bl.a. byde på løbende nyhedsdækning fra den danske sportsverden og live-transmissioner fra ligaer og sportsgrene, som i dag ikke bliver tv-transmitteret.

28/10 2011

YouSee satser på dansk radio

Der bliver meget mere dansk radio at lytte til for husstande med kabel-tv fra YouSee. Landets største tv-distributør satser på, at danskerne foretrækker deres modersmål i højttaleren, og lancerer i november ni nye dansksprogede radiokanaler på kabel-nettet.

03/10 2011

70 tv-kanaler i samarbejde om valgfrihed

19 danske og internationale tv-stationer står bag, når YouSee fra i dag inviterer kunderne til selv at sammensætte deres personlige tv-pakke.

05/09 2011

YouSee baner vej for frit tv-valg

Landets største tv-udbyder tager nu et vigtigt skridt i retning af at indføre mere frit valg på tv-området. Mandag 3. oktober lancerer YouSee produktet Ekstrakanaler, som baner vejen for at indføre såkaldt à la carte valg inden for en kort årrække.

02/09 2011

TV 2 til 1,2 mio. YouSee-husstande

Alle kunder hos landets største tv-udbyder, YouSee, beholder TV 2, selv om TV 2 efter en folketingsbeslutning bliver betalingskanal fra 2012.

26/08 2011

Fri adgang til film hos YouSee og TDC

En kvart million husstande med tv fra YouSee og TDC får i næste uge fri adgang til at se spillefilm efter eget valg.

08/08 2011

Regnfuld juli sætter rekord i filmleje

Sommervejret i juli har inspireret danskerne til at søge indendørs underholdning. I hvert fald når det gælder filmleje. TDC-koncernens filmtjenester satte i juli – som er blandt årets mindst travle – ny rekord med i alt flere end 140.000 filmudlejninger på en måned.

06/06 2011

Tvivl gavner piratvirksomhed

Halvdelen af dem, der kopierer eller downloader spillefilm og tv-serier fra nettet, er i tvivl, om de foretager sig noget ulovligt. Usikkerheden er størst blandt kvinder, hvor næsten to ud af tre ikke med sikkerhed kan sige, om de har handlet lovligt eller ulovligt, da de sidst kopierede eller downloadede en film.