06/11 2012Print

YouSee vil have en bid af mobilmarkedet

Landets største tv-udbyder, YouSee, lancerer en ny front i konkurrencen om tv-kunderne. Fra nytår går selskabet sammen med et af de senere års mest succesrige mobiludbydere, Onfone, og sammen er de to parat til at udfordre både tv- og mobilmarkedet.

”På tv-markedet handler det altid om at kunne tilbyde det mest attraktive indhold, og her står YouSee stærkt. Men i takt med, at tv-forbruget spreder sig fra hjemmets store fladskærm til andre og mere mobile enheder, vil forbrugerne i stigende grad også efterspørge individuelle og overskuelige mobile tv-løsninger. Det er det, vi skal lære af Onfone,” siger adm. direktør Niels Breining, YouSee.

Sammenlægningen af de to virksomheder sker formelt til nytår, men begge vil fortsætte som selvstændige forretningsnavne.

Stifter og adm. direktør Morten Strunge fortsætter som leder af Onfone, og han indtræder samtidig i ledelsen hos YouSee. Han siger, at sammenlægningen vil være til fordel for både nuværende og kommende Onfone-kunder.

”Vi fortsætter med at tilbyde de enkle og gennemskuelige produkter, som vi revolutionerede mobilmarkedet med for to år siden. Men når vi nu går sammen med YouSee, får vi adgang til en fantastisk kompetence inden for tv, film og musik, og det skal vi udnytte til at skabe en ny revolution. Vi skal gøre det nemt, enkelt og trygt at abonnere på indhold på mobilen,” siger Morten Strunge.

Sammenlægningen af de to virksomheder sker som nævnt fra nytår, men allerede i næste uge flytter Onfone fra sin nuværende adresse på Østerbro i København til YouSees hovedkontor på Teglholmen i København.

Presse- og kommunikationschef Ib Konrad Jensen, tlf. 4074 1310