Du er først flyttet rigtigt, når dit internet og tv flytter med. Bestil internet/tv, flyt dit abonnement - og få gode råd og flyttetips.

Flyt adresse og få dit internet og tv med

Du er først rigtig flyttet, når dit internet og tv flytter med. Bestil internet/tv, flyt dit abonnement - og få en oversigt over gode råd og tips til flytningen.

Skal du flytte?

Uanset om du vil have Danmarks mest fleksible tv-pakke eller lynhurtigt bredbånd, sørger vi for, at alt spiller, når du flytter ind.

Vælg din situation herunder:

Allerede kunde? Flyt dine abonnementer med til din nye adresse

Allerede kunde?

Flyt dine abonnementer med til din nye adresse.

Bestil tv og bredbånd

Ny kunde?

Bestil tv og bredbånd.

Skal dit internet og tv stå klar, når du flytter ind?

Så lad os sørge for det. Ring til os på nummer 70 70 42 82 mellem kl. 9.00 og 17.00 - så klarer vi resten.
Vi kan også ringe dig op. Indtast dine oplysninger herunder, så giver vi dig et kald hurtigst muligt.

Gode råd til din flytning

Få styr på din flytning med vores flytteråd - og få den bedste flytteoplevelse.

Sådan pakker du den perfekte flyttekasse

Sådan pakker du den perfekte flyttekasse

Få tips til hvordan du bedst pakker dine flyttekasser.
Læs mere
7 tips til din flytning

10 tips til din flytning

Få gode råd til hvad du skal huske når du flytter.
Læs mere
Flyt dit internet og tv med

Flyt dit internet og tv med

Sådan kan du nemt og simpelt flytte dine YouSee-abonnementer med til din nye adresse.
Læs mere
Tre tips til bedre wi-fi-dækning

3 tips til bedre wi-fi-dækning i hjemmet

Hvor skal jeg stille mit trådløse modem for at få det bedste signal derhjemme?
Læs mere
Når dit wi-fi ikke rækker

Når dit wi-fi ikke rækker

Sådan forlænger du dit trådløse signal.
Læs mere
2 gyldne regler til når du flytter dit internetabonnement

2 gyldne regler til når du flytter dit internetabonnement

Få et par hurtige tips til, hvordan du kommer godt på plads i din nye bolig, så du har internet fra dag 1 i din nye bolig.
Læs mere
Få en lettere flytning (og et lettere liv)

Få en lettere flytning (og et lettere liv)

Ryd op! Det er svært at skille sig af med gamle ting, men belønningen er stor: Du får plads, både fysisk og mentalt.
Læs mere
Få god karma i din flytning

Få god karma i din flytning

Med den oldgamle indretningsfilosofi feng shui er der konkrete råd at hente til en mere harmonisk flytning og mere energi i dit liv.
Læs mere
Den ekstreme guide til den perfekte flytning

Den ekstreme guide til den perfekte flytning

Her får du de ekstreme råd, der forvandler dig fra flytte-overlever til flytte-topperformer.
Læs mere

Meld flytning - og andre gode flytteråd

1. Husk at skifte folkeregisteradresse og meld flytning
Når du skal flytte, skal du melde det online på din kommunes hjemmeside senest fem dage efter du er flyttet. Find dit NemID frem og meld hele husstandens samlede flytning til jeres nye adresse på én gang. Du skal kende datoen for hvornår du flytter adresse, ligesom du skal vide, om du skal skifte læge, når du flytter. Flyt din adresse her.

2. Sæt dit navn på postkassen
Så snart du flytter ind, skal du huske at sætte et navneskilt på din nye postkasse. PostNord skal ikke have din nye adresse direkte - Borgerservice giver nemlig Postnord automatisk besked om din adresseændring. Men det er vigtigt, at dit navn kommer på postkassen, så de kan putte dit nye Sundhedskort, NemID og resten af din post og pakker i postkassen. Hvis du ikke vil have reklamer, skal du også selv tilmelde dig ”Reklamer – Nej tak” i forbindelse med, at du flytter. Det gør du her.

3. Når du pakker ned
Det er en god idé at sætte mærkater på alle dine flyttekasser. Så ved du nemlig, hvad din kasse indeholder, og hvor du skal stille den, når du flytter ind på din nye adresse. Så kan du og dine flyttefolk nemmere sætte kasserne i det rigtige rum, når I bærer dine ejendele ind på den nye adresse.

4. Skal du have ny læge?
Kun hvis du flytter mere end 15 km væk fra din nuværende læge. Det er gratis at vælge ny læge, når du flytter adresse. Samtidig med, at du melder flytning af din adresse på borger.dk, kan du vælge at skifte læge. På borger.dk kan du også se, hvilke læger i området omkring din nye adresse, der har åbent for tilmelding. Det er i øvrigt klogt at finde ud af, om du skal skifte læge før du finder dit NemID frem og går i gang med at melde din flytning.

5. Aflæs de forskellige målere
Gas, vand, el og varme skal læses af og tallene meldes til forsyningsselskaberne. Det gælder både på den gamle adresse, før du smækker døren bag dig – og på din nye, så snart du flytter ind. De fleste for-syningsselskaber vil gerne have din aflæsning i løbet af 3-5 dage fra den dag, du er flyttet ind.

6. Kan man få boligstøtte på din nye adresse?
Flytter du ind i et lejemål, kan du måske få boligstøtte udbetalt. Det afhænger af forskellige ting, som din indkomst. Du ansøger om boligstøtte hos Udbetaling Danmark, der bl.a. kigger på din indkomst, på huslejen på din nye adresse m.v. Hvis din ansøgning bliver imødekommet, bliver boligstøtten udbetalt en måned efter, du har sendt din ansøgning til Udbetaling Danmark. Søg senest 1 måned efter, du er flyttet ind på din nye adresse. Og husk at melde din flytning til folkeregisteret, før du søger.

7. Meld flytning til dit forsikringsselskab
Ikke alle indboforsikringer dækker i alle boligtyper. Har dit nye hus fx stråtag? Det kan være dyrere end en normal indboforsikring. Det er en god idé at ringe til forsikringsselskabet før du flytter, så du kan få en snak om hvorvidt din indboforsikring dækker på den adresse, du flytter til.

8. Sådan får du tv og bredbånd din nye adresse
Har du allerede bredbånd og tv hos os? Du skal huske at melde din flytning til os, så du kan få dit tv og bredbånd med dig til den nye adresse. Du kan enten melde din flytning til os fire uger før via vores online flytteformular eller kontakte os på 70 70 42 82.

Følg linket længere oppe på siden, hvis du allerede har tv og bredbånd hos os og skal have dine abonnementer med i dit nye hjem.

Hvis ikke du allerede har dine abonnementer hos os, kan du bestille tv og bredbånd til din nye adresse ved at følge linket i toppen af siden.

Flyt adresse - Styr på disse 4 vigtige flyttedatoer?

1. Tidligst 28 dage før (og senest 5 dage efter), du er flyttet – skal du melde din flytning til Folkeregisteret, så adresseændringen bliver korrekt. Det koster ikke noget at melde din flytning eller flytte din adresse – men hvis du glemmer det, kan du få en bøde.

2. Senest 5 dage efter du er flyttet, skal du have aflæst gas, vand, varme og el på din nye adresse – og meldt det til forsyningsselskaberne.

3. Senest 0 dage efter flytning skal du have sat dit navn på postkassen, så du kan modtage vigtige flytte-dokumenter fra det offentlige – som fx dit nye sygesikringsbevis, der automatisk bliver sendt til dig, når du flytter adresse.

4. Senest 4 uger før, du flytter, skal du flytte dine YouSee produkter – meld din flytning her.

Flytter du hjemmefra? Så ved du måske, at ...

... Det er smart at lægge et flyttebudget, før du flytter
Hvad har du råd til at betale for din nye bolig? Læg et budget, så du får et godt overblik over din indtægt og dine udgifter. Så er du fri for at dine regninger løber løbsk – og kan flytte hjemmefra med en god fornemmelse i maven. Du finder masser af skabeloner til dit eget flyt-hjemmefra-budget på nettet, du finder en af dem her.

... Indtægter og udgifter kan variere, når du flytter hjemmefra
Skriv dine indtægter ned – og hvis du modtager SU, så husk at tjek, hvor meget du må tjene. Hvis du tjener for meget, kan du blive nødt til at framelde din SU, så du ikke skal betale SU tilbage (http://www.su.dk/). Skriv også dine udgifter ned – Den største udgift er nok din husleje, dine udgifter til el, varme og vand. Men også udgifter til internet, telefon og tv tæller med i budgettet. Fx kan du ikke undgå at skulle betale Medielicens, hvis du har tv, radio, computer eller telefon med internetforbindelse. Se mere om licens og priser her.

... Måske kan du få boligstøtte
Kommunen giver nogle gange tilskud til at betale huslejen. Støtten hedder boligsikring, og den bør du have i tankerne, når du flytter hjemmefra. Se mere her

... Du bør få en forsikring
Den er ikke længere: Du skal have en indboforsikring, når du flytter hjemmefra, så du er dækket, hvis du har indbrud osv. Dine forældres indboforsikring dækker dig formentlig, til du er 21 år – herefter skal du have din egen. Som studerende kan du ofte spare penge på din forsikring – eventuelt gennem din fagforening. Når du flytter hjemmefra, bør du også tegne en ulykkesforsikring. Den er ikke særligt dyr, og sikrer dig, hvis du kommer til skade. Du kan finde den type af forsikring, der passer til dig på Forsikringsguiden.