Sådan kan vi hjælpe dig, når du flytter

Meld din flytning eller bestil tv og internet i din nye bolig. Vi sørger for, at du får masser af fart og underholdning i din nye hverdag.

Bestil tv og internet

Bestil tv og internet til din nye adresse

Få lynhurtigt internet eller bland selv din tv- og streamingpakke nemt og hurtigt.

Flyt selv dine abonnementer

Flyt selv dine abonnementer

Fortæl os, at du flytter på Mit YouSee -det tager kun få øjeblikke.

Få hjælp til at flytte abonnementer

Få hjælp til at flytte abonnementer

Lad os hjælpe dig med at melde din flytning - udfyld flytteformularen.

Anmeld flytning til os og få internet og tv med til din nye adresse

Udfyld vores online flytteformular og angiv adressen på din nye bolig og datoen for din flytning. Ring til os eller flyt din adresse her.

Kontakt os på 70 70 42 82 på hverdage i tidsrummet kl. 8.00 og 16.00 (man-tors) og 08.00-15.00 (fre) - alle os i kundeservice sidder klar til at hjælpe dig med at flytte dit internet og tv med, så det står klar, når du flytter ind på din nye adresse.

Vi vil også meget gerne ringe til dig. Bestil et opkald ved at udfylde vores kontaktformular, så ringer vi til dig på det ønskede tidspunkt.

Spot_speedometer_hvid_500x330

Hvor hurtigt internet har du brug for?

Brug et øjeblik på at tage vores behovstest - så får du en personlig anbefaling til den internethastighed, der passer perfekt hjemme hos dig.

Pak ud til den bedste streamingoplevelse

Pak ud til den bedste streamingoplevelse

Vil du have den bedste internetoplevelse overalt i din nye bolig? Så har du brug for lynhurtigt og stabilt internet. Og markedets bedste wi-fi-router. Se hvad du kan få på din nye adresse og glæd dig til masser af fart i hverdagen.

Velkommen hjem til al din underholdning — samlet ét sted

Velkommen hjem til al din underholdning - samlet ét sted

Skal din tv- og streamingpakke stå klar, når du flytter ind i din nye bolig? Uanset om du er til film eller serier, sport, nyheder eller børneunderholdning, så kan du bare blande løs af tv-kanaler og streamingtjenester.

Så nemt får du Bland Selv

Gode råd til flytningen

Der er meget, du skal tage dig af på din huskeliste, når du flytter. Du skal melde din flytning til kommunens Borgerservice og dit elselskab, tjekke op på din forsikring, måske endda skifte læge og søge boligstøtte?
Få en nemmere flytning med vores flytteråd - og få den bedste internetforbindelse og tv-pakke på din nye adresse.

Foretag adresseændring fire uger før du flytter

Det er bedst, hvis du melder din flytning til os fire uger i forvejen. Så har vi nemlig tid til at registrere din flytning, så du hurtigst muligt kan få internet og tv på din nye bopæl

Få et gratis abonnementstjek

Når du melder din flytning kan du med fordel bede om et gratis abonnementstjek. Måske dækker dine nuværende abonnementer ikke længere din husstands behov? Eller måske er der penge at spare på noget, du ikke bruger? Bed om et gratis abonnementstjek, når du ringer eller skriver til os – så tager vi en snak med dig om det du har, og det du skal bruge.

Sådan installere du nemt din tv-boks efter flytningen

Se vores guide og få hjælp til at opsætte din tv-boks i dit nye hjem.

Opsæt dit tv


Få det bedste wi-fi-signal overalt i din nye bolig

Vores trådløse wi-fi-forbindelse er heldigvis oftest nok til at bære dit internetsignal rundt derhjemme. Men hvis der kan være undtagelser, hvor wi-fi-signalet enten bliver svagt – eller slet ikke når dem: Hvis du bor i et stort hus, hvis væggene er lavet af beton, hvis du vil bruge internettet ude i haven eller i et anneks - så oplever du måske at signalet bliver svagt. Eller simpelthen ikke når frem. Og det er her, WiFi Boosteren kommer ind i billedet.

En Wi-Fi Booster forstærker dit trådløse signal uden en kabel-forbindelse til din router. Den modtager kort sagt signalet og sender det videre.

Bestil en WiFi Booster


Du kan også følge vores guide for den bedste wi-fi-forbindelse med tips og tricks til at få en bedre trådløs forbindelse.

Tv og internet til sommerhuset og i kolonihaven

Tv og internet til sommerhuset og i kolonihaven

Tager du op til sommerhuset eller ud til kolonihaven om sommeren? Du kan nemt flytte dit tv og internet med dig - fx kan du få mobilt bredbånd hos YouSee, som du kan tage med dig overalt. Og med YouSee Tv & Film-appen har du alle dine tv-kanaler og streamingtjenester lige ved hånden.

Huskelisten til den perfekte flytning

Vi giver dig en huskeliste med 10 gode råd til, når du skal flytte. Med vores råd får du hjælp til at huske alle de praktiske ting du skal sørge for at have styr på, når du flytter inden for Danmark.

1. Meld din nye adresse til Folkeregisteret

Det er let at glemme, men faktisk skal du melde din flytning online på borger.dk senest 5 dage efter, du er flyttet. Du skal sørge for at melde din flytning, så du bl.a. kan modtage post på din bolig. Via folkeregisterets hjemmeside kan du melde hele familiens flytning på én gang. Der er fx smart, hvis I har børn og unge, som flytter med jer.

Find dit NemID frem og meld hele husstandens samlede flytning til jeres nye adresse på én gang. Flyt din adresse her.

2. Meld din adresse til din arbejdsgiver, abonnementsordninger og andre private instanser

Du skal selv sørge for at melde din flytning privat. Kontakt din arbejdsgiver, dit elselskab og gasleverandør, dine abonnementsordninger (fx blade, magasiner, aviser eller foreninger), private behandlinger (fx tandlæge) og og sørg for, at de har din nye adresse.

Du behøver ikke melde din flytning hos PostNord. Det sker helt automatisk, når du melder din flytning til folkeregisteret. De giver også besked om flytningen til eventuelle uddannelser, skoler, vuggestuer og børnehaver automatisk besked. Så behøver du ikke tage kontakt til dem.

3. Sæt navneskilt på døren, dørtelefonen og din postkasse

Når du flytter adresse er det vigtigt, at du sørger for, at sætte dit navn på din hoveddør, dørtelefon, og din postkasse, så snart du flytter ind. Så er du sikker på, at modtage din post og dine pakker på din bopæl. Du behøver ikke melde din nye adresse direkte til PostNord, da Borgerservice automatisk fortæller dem om din nye adresse.

Men uden navn på postkassen kan de ikke aflevere dit nye Sundhedskort eller NemID. Vil du ikke modtage reklamer, skal du også lige tilmelde dig ”Reklamer – Nej tak”, når du flytter. Det gør du her.

4. Særlige ting, du skal huske som lejer og ejer af din nye bolig

Hvis du ejer eller lejer hele din nye bolig selv, skal du skifte din folkeregisteradresse som normalt inde på borger.dk. Men lejer du kun en del at din nye bolig kan din nye kommune kræve, at du angiver ejeren som logivært, der skal godkende, at du flytter ind på adressen gennem en logiværtserklæring.

5. Skift eller behold læge

Du kan vælge at beholde din nuværende læge i forbindelse med flytningen, hvis du ikke flytter til en ny kommune, eller hvis din nye bolig ligger mindre end 15 km væk fra lægen. Men flytter længere end 15 km væk fra din nuværende læge, eller flytter du til en ny kommune, så skal du skifte læge.

Du vælger din nye læge samtidig med, at du melder flytning på borger.dk. Det er gratis at skifte læge, når du flytter. Husk at afklare, om du skal skifte læge inden du går i gang med at melde din flytning. Du kan med fordel tjekke, hvilke læger der er i nærområdet ved din nye adresse.

Når du melder din flytning digitalt, kan du se en liste over, hvilke læger, der står klar til at modtage dig. Du skal også være opmærksom på, at hvis du vælger en læge, der ligger langt væk fra der, hvor du bor, kan du ikke modtage privat hjemmebesøg fra din læge.

6. Aflæs dit forbrug før og efter du flytter

Gas, el, vand og varme – det hele skal læses af og meldes til forsyningsselskaberne. Både på din gamle adresse, før du flytter – og på din nye adresse, efter du er flyttet ind. De fleste forsyningsselskaber i Danmark skal have din aflæsning senest 3-5 dage efter, du er flyttet.

7. Skal du have boligstøtte?

For at få boligstøtte, skal du ansøge hos Udbetaling Danmark. Får du tildelt boligstøtte, vil du få boligstøtten udbetalt en måned efter, du har søgt. Husk at søge senest 1 måned efter, du er flyttet ind på din nye adresse. Og ja, du kan først søge, når du har meldt din flytning til folkeregisteret.

Du skal have godkendelse, før du kan modtage boligstøtte. Bliver din ansøgning godkendt, får du penge udbetalt hver måned, så det bliver lidt nemmere at betale huslejen - fx hvis du er på SU eller overførselsindkomst.

Vær opmærksom på, at der er visse krav om, hvem der kan modtage ekstra penge til huslejen med boligstøtte.

8. Tjek at du har forsikringer

Ikke alle indboforsikringer dækker i alle boligtyper. Har dit nye hus fx stråtag? Det kan være dyrere end en normal indboforsikring. Husk at ringe til dit forsikringsselskab før du flytter, så du er sikker på, at din indboforsikring flytter med til din nye adresse og ændre forholdene, så de din forsikring passer til din bolig. På den måde er du sikret, at du kan få erstatning, hvis uheldet er ude og nogle af dine ting går i stykker bliver.

9. Bestem dig for, om selv vil flytte dine ejendele eller få hjælp af et flyttefirma

Der er fordele og ulemper ved begge. Fx skal du kun bruge penge på en flyttebil, et par pizzaer og nogle øl, hvis du vælger at flytte selv med hjælp fra venner og familie. Men hvis du vælger at få hjælp af professionelle flyttefolk går din flytning ofte hurtigere, og du skal ikke bekymre dig om at flytte store, tunge og besværlige ejendele.

I Danmark findes der forskellige flyttefirmaer, som kan tilbyde dig hjælp til din flytning til forskellige priser. Du kan tjekke hver flyttefirmaers hjemmeside for at få en oversigt over pris og tilbud.

10. Meld din nye adresse til din kommune, hvis du flytter til udlandet

Hvis du flytter til udlandet, skal du melde din adresse til den kommune, du bor i. Du kan også få en kontakt-adresse, hvor du vil modtage din post, hvis du ikke vil have den sendt til din adresse i udlandet.

Spørgsmål og svar - få flere oplysninger om din flytning

Hvordan flytter man adresse?

Du flytter adresse ved at registrerer din adresseændring i folkeregistret på Borgerservice i den kommune, du flytter til. Læs om de forskellige muligheder for at skifte adresse her.

Meld din flytning over nettet på Borger.dk

I langt de fleste tilfælde skal du logge ind på borger.dk og melde din flytning i den kommune, du flytter til. Skift adresse med NemID senest 5 dage efter, du er flyttet og tidligst en måned før.

Kontakt kommunens Borgerservice

I særlige tilfælde kan du ikke skifte din folkeregisteradresse online - fx hvis du skifter fra at være hjemløs eller fra at have ukendt adresse til fast adresse, hvis du lige er blevet løsladt fra fængsel og flytter direkte i en ny bolig, eller hvis du er værnepligtig. Du kan kontakte Borgerservice i tilflytterkommunen over telefon.

Hvornår skal jeg ændre adresse i cpr registeret?

Du skal skifte din adresse senest 5 dage efter selve flytningen, og du kan tidligst registrere dit adresseskift en måned før selve flytningen.

Har jeg pligt til at melde min flytning til folkeregistret?

Ifølge loven har du pligt til at oplyse folkeregistret, hvor du reelt opholder dig. Det vil sige, at du altid skal melde din flytning senest 5 dage efter, du er flyttet - ellers kan du risikere at blive straffet med en bøde.

Har du ikke en bolig skal du stadig registrere, hvor du opholder dig - også hvis du kun opholder dig midlertidigt over en kortere periode fx på krisecenter eller i en institution.

Hvordan får jeg min post sendt til min nye adresse?

Når du registrerer din flytning til bopælskommunen digitalt eller ved at foretage en adresseændring via kommunens Borgerservice telefonisk får PostNord helt automatisk besked om flytningen og din post bliver sendt til din nye adresse.

Dine breve, blade, magasiner, mv. bliver automatisk eftersendt til din nye adresse i 6 måneder efter, du er flyttet. Bemærk, at det ikke længere er muligt at foretage en midlertidig adresseændring hos PostNord.

Kan jeg flytte en andens adresse?

Ja, du kan godt flytte adresse for en anden - fx din ægtefælle, din samlever eller dine børn. Flyt andres adresse på Borger.dk, når du også skifter din egen adresse.

Hvordan flytter jeg adresse på barn?

Du registrerer flytning på vegne af børn på borger.dk. Du skal foretage en adresseændring for barnet senest 5 dage, efter dit barn eller/og dig er flyttet. Dette gælder både hvis du er forældre med forældremyndighed eller ej. Hvis du flytter med barn kan du flytte både din egen og barnets adresse samtidig.

Hvis du er værge kan du også registrerer en umyndig persons flytning, hvis vedkommende ikke selv kan registrere det.

Flyt folkeregisteradresse uden NemID?

Normalt skal du registrere din flytning med NemID. Men har du ikke NemID/digital signatur må du kontakte Borgerservice i den kommune, du flyttet til.