YouSee hjælp

Problemer med dårlig lyd eller billede på min Humax tv-boks?

Brug altid det medfølgende HDMI-kabel!

Oplever du udfald i tv-kanaler eller sort skærm, så kan det skyldes det HDMI-kabel, som du har forbundet tv-boksen til dit tv med. 

Vi har samlet en række råd, som forhåbentlig kan hjælpe dig, der har problemer med dårligt tv-signal.



Genstart din tv-boks

Ofte skal der faktisk ikke mere end en genstart af din tv-boks til at fikse din forbindelse.

  1. Sluk din tv-boks på tænd/sluk-knappen.

  2. Vent 10-15 sekunder.

  3. Tænd tv-boksen igen.



Tjek om kablerne i din tv-boks sidder som de skal

Gå kablerne i tv-boksen igennem for at se om de sidder ordentligt i. Det er vigtigt, at du har brugt de medsendte kabler.

Har du brug for hjælp til tv-boksens opsætning?



Luk programmer, der bruger internet

Prøv at slukke for programmer eller andet, der bruger internetforbindelsen. Nogle af dine tv-funktioner bruger nemlig din bredbåndsforbindelse, og hvis der eksempelvis er flere, der streamer film samtidigt med, at du ser indhold via tv-boksen, så kan det gå udover billedkvaliteten og resultere i pixelering og hakkende lyd.

Hvis det hjælper at slukke for de øvrige programmer, kan du overveje om du skal opgradere din bredbåndshastighed, så den passer til dit behov.



Tjek, om dine kabler skal udskiftes

Det er derfor vigtigt, at alle dine kabler er af høj kvalitet. Det betyder, at de er ordentligt afskærmede og holder forstyrrende stråling ude. Hvis kablerne er over to år gamle eller er blevet beskadiget, så yder de ikke nok beskyttelse mod stråling, og vi anbefaler derfor, at de bliver udskiftet.

Du bør spørge en fagmand i din lokale elektronikbutik til råds om at finde de bedst mulige kabler.
Læs mere om kabler og indstråling



Stadig problemer med dine tv-kanaler?

Har du gennemgået det ovenstående og du oplever stadig problemer, så synes vi, du skal tage kontakt til os - så kan vi sammen kigge på, hvordan vi får løst problemet.

Kontakt YouSee

Husk, at du kan benytte YouSee Tv & Film-appen på mobil og tablet eller tv.yousee.dk på pc indtil problemet er løst.

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?