Tjek for driftsforstyrrelser
Har du ikke allerede gjort det, så start med at tjekke om der er driftsforstyrrelser på din adresse. Driftsforstyrrelserne kan være årsagen til at din telefon ikke virker.
Tjek, om dit modem er opsat korrekt
Har du bredbåndstelefoni, så skal dit modem være tændt og online.Du skal sørge for
At din telefon er tilsluttet til modemmets line 1
At lysdioderne lyser ud for Power og TLF/Phone/telefonrør.
At du kan gå på nettet på din computer eller andre enheder
Får du stadig ingen klartone, så kan du prøve at genstarte dit modem.
Hvis du er i tvivl om den overordnede opsætning af bredbåndstelefoni, så kan du læse mere her.
Er der ingen klartone eller støj på linjen?
Hvis du stadig ikke har klartone eller der er støj på linjen, så kan det være at det er selve telefonen, der er noget galt med.
Det kan du tjekke ved at prøve følgende
Frakoble telefonstikket fra modemmet og ring til dit fastnet.
Brug en anden telefon eller et andet kabel, for at om se linjen virker. I så fald kan det være, at fejlen er på selve telefonen eller kablet.
Flyt telefonen eller den trådløse telefons base væk fra fra din computer.
Vælg en anden frekvens på din trådløse telefon.
OBS. Hvis du fint kan ringe til dit fastnet, så er der ikke fejl på selve linjen.
Hvis du finder fejl på din telefon eller andet udstyr, som du har abonnement på via YouSee eller som er købt i en YouSee butik, så kan du tage dit udstyr med i den nærmeste YouSee butik, så de kan hjælpe dig med at finde fejlen.
Find din nærmeste YouSee butik
Har du stadig problemer med din telefon?
Så er der brug for yderligere hjælp.
Kontakt YouSee