YouSee hjælp

Sådan sender du udstyr retur til os

Her på siden kan du se, hvad du skal gøre, når du skal returnere udstyr, fx en router eller tv-boks.

Når du har ændret eller opsagt et abonnement, modtager du en ordrebekræftelse, som kvittering. Sammen med kvitteringen modtager du information om, hvad du skal gøre med dit udstyr. Det er fx her, du  kan se, om din router eller tv-boks skal sendes tilbage til os.



I disse situationer skal du typisk returnere udstyr

  • Du har opsagt et eller flere af dine abonnementer

  • Du skal flytte

  • Du skifter teknologi, fx fra kabel-tv-net til fiber

  • Du har ændret dit abonnement

  • Du har en nødpakke, du ikke længere skal bruge



Sådan returnerer du dit udstyr til os

  1. Du modtager en returlabel og en vejledning, omkring 10 dage før dit abonnement stopper eller bliver ændret. Vejledningen beskriver, hvad du skal returnere, og hvornår du senest skal gøre det.

  2. Udstyret skal pakkes ned i en robust papkasse, som skal lukkes forsvarligt. Du skal selv skaffe kassen.

  3. Sæt returlabel på kassen, og aflevér den på dit nærmeste posthus. Når du bruger den tilsendte returlabel, skal du ikke betale for forsendelsen. Husk at gemme dit Track & Trace-nummer.

  4. Når udstyret er nået frem til os, og vi har tjekket, at alt er, som det skal være, vil du modtage en bekræftelse på, at udstyret er returneret.



Spørgsmål og svar om returnering af udstyr

Når du ændrer eller opsiger dit abonnement, vil du modtage en mail med en ordrebekræftelse. I mailen vil der være vedhæftet information om, hvad der skal ske med dit udstyr fra YouSee. Her vil du kunne læse, om du skal sende udstyret retur.

Hvis der ikke står, at du skal returnere dit udstyr, så kan du aflevere det på en genbrugsstation eller beholde det.

Er din returlabel ikke dukket op, eller har du brug for en ny, kan du kontakte YouSee. Så sender vi en ny returlabel til dig.

Du kan sagtens aflevere udstyret i en YouSee-butik. Udover udstyret skal du medbringe enten kvitteringen på opsigelsen eller den returneringsseddel, som du modtog efter opsigelsen. Her står der nemlig oplysninger, vi skal bruge i butikken. Om du foretrækker at printe kvitteringen ud eller have den med digitalt, er helt op til dig.

Selvom du godt kan aflevere i butikken, anbefaler vi, at du sender udstyret til os som beskrevet ovenfor.

Hvis du har opsagt eller ændret flere af dine produkter indenfor kort tid, kan du have mere end et stykke udstyr, som skal sendes retur. Fx både en tv-boks og en router. 

Det er vigtigt, at du kun pakker én kasse pr. returlabel. Så hvis alt dit udstyr er samlet på én returlabel, kan du nøjes med at pakke én kasse. Men hvis du modtager flere returlabels, skal du pakke flere kasser. 

Du kan se, hvilket udstyr du skal pakke i samme kasse på den vejledning, du får sammen med din returlabel.

Hvis du ikke sender udstyret retur, skal du betale for udstyret. Du kan se prisen i den vejledning, du modtager sammen med din returlabel.

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?