YouSee hjælp

Har du mistet internetforbindelsen til dit Hybrid Modem?

Hybrid ModemSkift valg
  1. Tjek, om der er driftsforstyrrelser

    Der kan være lokale forstyrrelser på driften, som påvirker din internetforbindelse.

    Hvis du ikke allerede har gjort det, så start med at tjekke, om der driftsforstyrrelser på din adresse.

    Er der driftsforstyrrelser på min adresse?

    Fordi dit modem får internet fra både bredbånd og mobilnetværket, bør du også at tjekke om der er problemer med 4G signalet.

    Det kan du gøre her.

  1. Genstart dit modem

    I mange tilfælde er det nok at genstarte dit modem for at få forbindelsen tilbage

    1. Du kan enten slukke på Power-knappen på bagsiden af modemmet eller slukke for stikkontakten.

    2. Vent herefter 30 sekunder, før du tænder for modemmet igen.

    3. Der går et par minutter, før der er forbindelse.

    OBS. Der kan dog gå helt på til 20 minutter.

  1. Lyser de rigtige lamper?

    Der skal være lys i de to lamper, som er markeret på billedet. DSL lampen skal lyse grønt konstant. Det betyder, at der er forbindelse til internettet. Blinker den, forsøger den at etablere forbindelse.

    Mode lampen går på 4G nettet og skal lyse blåt. Hvis der ikke er forbindelse, lyser den rødt.

    Hvis lamperne ikke lyser, som de skal kan det skyldes, at kablerne mellem dit modem og væg har løsnet sig. Derfor bør du tjekke, at kablerne sidder korrekt i.

    Klik her for at se, hvordan modemmet skal tilsluttes.

  1. Nulstil dit modem

    Det kan også hjælpe at nulstille dit modem, hvis der stadig ikke er forbindelse til internettet. Dit modem skal være tændt når du nulstiller.

    1. Reset-knappen er på bagsiden af modemmet.

    2. Tryk en spids genstand som fx en kuglepen modem knappen i ca. 15 sekunder.

    3. Dit modem går nu i gang med at genstarte.

Bemærk, der kan gå op til 20 minutter, før dit modem er blevet nulstillet og genstartet.


Driller forbindelsen stadig, selvom du har fulgt alle anbefalingerne?

Så synes vi, du skal tage kontakt til os - så kan vi sammen kigge på, hvordan vi får løst problemet.

Kontakt YouSee

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?