YouSee hjælp

Har du mistet internetforbindelsen?

Sagem Fast 3686Skift valg
  1. Tjek, om der er driftsforstyrrelser

    Der kan være lokale forstyrrelser på driften, som påvirker din internetforbindelse.

    Hvis du ikke allerede har gjort det, så start med at tjekke, om der driftsforstyrrelser på din adresse.

    Er der driftsforstyrrelser på min adresse?

  1. Genstart dit modem

    I mange tilfælde er det nok at genstarte dit modem for at få forbindelsen tilbage.

    1. Du kan enten slukke på powerknappen på bagsiden af modemmet eller slukke for stikkontakten.

    2. Vent herefter 30 sekunder, før du igen tænder for modemmet.

    3. Der går et par minutter, før der er forbindelse. Der kan dog gå helt op til 20 minutter.

  1. Lyser de rigtige lamper?

    De 4 nederste lamper skal lyse konstant. Hvis de blinker, er der ikke forbindelse til internettet.

    Det kan skyldes at kablerne mellem modem og væggen sidder løst. Så tjek, at kablerne er tilsluttet korrekt i væggen og i dit modem.

    Se, hvordan du opsætter modemmet korrekt

  1. Nulstil dit modem

    Hvis der stadig ikke er forbindelse til internettet, kan du prøve at nulstille dit modem. Dit modem skal være tændt, mens du nulstiller.

    1. Reset-knappen sidder bag på modemmet.

    2. Tryk en spids genstand som fx en kuglepen mod knappen i cirka 30 sekunder.

    3. Dit modem går nu i gang med at genstarte.

    Bemærk: Der kan gå op til 20 minutter, før dit modem er nulstillet og genstartet.


Driller forbindelsen stadig, selvom du har fulgt alle anbefalingerne?

Så synes vi, du skal tage kontakt til os - så kan vi sammen kigge på, hvordan vi får løst problemet.

Kontakt YouSee

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?