YouSee hjælp

Mistet internetforbindelsen via Sagemcom fast 3890v3

Sagemcom Fast 3890V3Skift valg
  1. Tjek, om der er driftsforstyrrelser

    Der kan være lokale forstyrrelser på driften, som påvirker din internetforbindelse.

    Hvis du ikke allerede har gjort det, så start med at tjekke, om der driftsforstyrrelser på din adresse.

    Er der driftsforstyrrelser på min adresse?

  1. Genstart dit modem

    I mange tilfælde er det nok at genstarte dit modem for at få forbindelsen tilbage.

    1. Du kan enten slukke på powerknappen på bagsiden af modemmet eller slukke for stikkontakten.

    2. Vent herefter 30 sekunder, før du igen tænder for modemmet.

    3. Der går et par minutter, før der er forbindelse. Der kan dog gå helt op til 20 minutter.

  1. Er der lys i de rigtige lamper?

    Der skal være lys i de fire nederste lamper på modemmet. Det er dem, som er markeret på billedet her. De to midterste lamper m¨godt blinke af og til, men power-lampen (nederst på billedet) og internetlampet (øverst på billedet) skal lyse konstant.

    Hvis lamperne ikke lyser som de skal, kan det skyldes at kablerne mellem dit modem og væggen har løsnet sig. Derfor bør du tjekke, at kablerne sidder korrekt i.
    Her kan du se, hvordan modemmet skal tilsluttes.

    Hvis du prøver at komme på wi-fi, bør du også lige tjekke, at wi-fi er slået til på modemmet. Lyser wi-fi lampen ikke, kan du tænde for det trådløse internet ved at trykke på wi-fi knappen øverst på modemmet.

  1. Nulstil dit modem

    Hvis der stadig ikke er forbindelse til internettet, kan du prøve at nulstille dit modem. Dit modem skal være tændt, mens du nulstiller.

    1. Reset-knappen sidder bag på modemmet.

    2. Tryk en spids genstand som fx en kuglepen mod knappen i cirka 30 sekunder.

    3. Dit modem går nu i gang med at genstarte.

    Bemærk: Der kan gå op til 20 minutter, før dit modem er nulstillet og genstartet.


Driller forbindelsen stadig, selvom du har fulgt alle anbefalingerne?

Så synes vi, du skal tage kontakt til os - så kan vi sammen kigge på, hvordan vi får løst problemet.

Kontakt YouSee

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?