YouSee hjælp

Mistet internetforbindelsen via din YouSee Homebox (sort)

YouSee Homebox (sort)Skift valg

Har du mistet internetforbindelsen?

  1. Tjek om der er driftforstyrrelser

    Har du ikke allerede gjort det, så start med at se, om din adresse er ramt af driftsforstyrrelser. Driftsforstyrrelser kan være årsag til, at du mangler internetforbindelse.
    Tjek om din adresse er ramt af driftsforstyrrelser

  1. Genstart dit modem

    I mange tilfælde er det nok at genstarte dit modem for at få forbindelsen tilbage.

    1. Du kan enten slukke på power-knappen bagpå dit modem eller ved at tage strømstikket ud.

    2. Vent 30 sekunder og tænd dit modem igen.

    3. Der går et par minutter, før der er forbindelse. Der kan gå op til 20 minutter.

  1. Lyser lamperne?

    Der skal være et konstant lys i de tre lamper, der er markeret på billedet. Lyser lampen ud for @ - så er der forbindelse til internettet.

    Blinker én eller flere af de tre lamper, er der ikke forbindelse til internettet.

    Det kan skyldes, at kablerne mellem dit modem og væggen har løsnet sig. Så tjek, om kablerne sidder korrekt.

  1. Nulstil dit modem

    Er der stadig ikke forbindelse til internettet, kan du prøve at nulstille dit modem. Dit modem skal være tændt, mens du nulstiller

    1. Nulstillings-knappen er på siden af dit modem.

    2. Tryk en spids smal genstart som fx en kuglepen mod knappen i ca 15 sekunder.

    3. Dit modem går nu i gang med at genstarte.

    Bemærk: Der kan gå op til 20 minutter før dit modem er blevet nulstillet og har genstartet.


Har du stadig ikke forbindelse til nettet? Så er der brug for yderligere hjælp og du bør derfor kontakte YouSee.

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?