YouSee hjælp

Mistet internetforbindelsen via Sagemcom fast 3890V2?

  1. Tjek, om der er driftsforstyrrelser

    Der kan være lokale forstyrrelser på driften, som påvirker din internetforbindelse.

    Hvis du ikke allerede har gjort det, så start med at tjekke, om der driftsforstyrrelser på din adresse.

    Er der driftsforstyrrelser på min adresse?

  1. Genstart dit modem

    I mange tilfælde er det nok at genstarte dit modem for at få forbindelsen tilbage.

    1. Du kan enten slukke på powerknappen bagpå dit modem eller ved at tage strømstikke ud.

    2. Vent 30 sekunder og tænd dit modem igen.

    3. Der går et par minutter, før der er forbindelse. Der kan gå op til 20 minutter.

  1. Lyser de rigtige lamper?

    Hvis der er lys i lamperne, men forbindelsen stadigvæk driller, kan det være, at kablerne ikke sidder som de skal.

    Der skal være grønt lys i de 4 nederste lamper på dit modem.

    Er der konstant grønt lys ved lampen internet, så er der forbindelse til nettet.

    Blinker lamperne ved upstream, downstream og internet, har dit modem ikke forbindelse til internettet. Tjek om dit netværkskabel sidder korrekt - det skal sidde fast bag på dit modem i indgangen Cable og i antenne-stikket i din væg.

  1. Nulstil dit modem

    Er der stadig ikke forbindelse til internettet, kan du prøve at nulstille dit modem. Dit modem skal være tændt, mens du nulstiller.

    1. Nulstillings-knappen er i bunden af dit modem. På tegningen kan du se, hvor knappen sidder, afhængig af den version af modemmet, du har.

    2. Tryk en spids smal genstand som fx en kuglepen mod knappen i ca. 15 sekunder.

    3. Dit modem går nu i gang med at genstarte.

    Bemærk: Der kan gå op til 20 minutter før dit modem er blevet nulstillet og har genstartet.


Har du stadig ikke forbindelse til nettet? Så er der brug for yderligere hjælp:

Kontakt YouSee

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?