YouSee hjælp

Få bedre forbindelse via din Homebox (sort)

YouSee Homebox (sort)Skift valg

I guiden giver vi gode råd til dig, der har en ustabil eller langsom internetforbindelse.

Dårlig eller ustabil internetforbindelse er frustrerende. Er dit modem er installeret korrekt og du ikke tidligere har haft problemer med din forbindelse, så kan du ofte få fuldt signal igen ved hjælp af guidens tips.

  1. Tjek, om der er driftsforstyrrelser

    Der kan være lokale forstyrrelser på driften, som påvirker din internetforbindelse.

    Hvis du ikke allerede har gjort det, så start med at tjekke, om der driftsforstyrrelser på din adresse.

    Er der driftsforstyrrelser på min adresse?

  1. Genstart dit modem

    Du har sikkert hørt det før, men i mange tilfælde skal der faktisk ikke mere end en genstart af dit modem til at fikse din forbindelse.

    Sådan starter du dit modem

    1. Sluk for routerens power-knap eller tag strømstikket ud.

    2. Vent 30 sekunder med at tænde routeren igen.

    OBS. Det kan tage op til 10 minutter, før der er forbindelse igen.

  1. Brug den hurtigste kanal

    Er du på wi-fi, kan hastigheden blive påvirket, hvis flere bruger samme netværkskanal som dig. Vi anbefaler, at du stiller netværkskanalen på Auto, så routeren selv finder den hurtigste kanal.


    Sådan vælger du den bedste kanal

    1. Log in på og vælg Bredbånd.

    2. Scroll ned til Dit trådløse netværk og vælg Start optimering.

    3. Netværkskanalen står nu på Auto og vælger selv den bedste kanal.


    Læs mere om, hvordan du skifter kanal her.

  1. Placér dit modem bedre

    Modemmets placering er afgørende for dit trådløse signal, fx kan det blive svækket af betonmure og gipsvægge.

    Jo færre fysiske forhindringer, der er mellem din enhed og modemmets signal, desto bedre. Kan du sætte det højt og frit, er det altid bedst.


    Læs mere om, hvordan du placerer dit modem bedst her.

  1. Tjek, om de rigtige lamper lyser

    Der skal være et konstant lys i de tre lamper, der er markeret på billedet. Lyser lampen ud for @, så er der forbindelse til internettet.

    Blinker én eller flere af de tre lamper, er der ikke forbindelse til internettet.

    Det kan skyldes, at kablerne mellem dit modem og væggen har løsnet sig. Så tjek, om kablerne sidder korrekt.

  1. Nulstil din router

    Hvis intet andet har virket, så kan du prøve at nulstille dit modem. Vær dog opmærksom på, at de indstillinger, du eventuelt har lavet på dit modem - skiftet navn eller adgangskode går tilbage til fabriksindstillinger. Dit modem skal være tændt når du nulstiller.

    Sådan nulstiller du dit modem

    1. Reset-knappen er på siden eller i bunden af dit modem.

    2. Tryk en spids genstand som fx en kuglepen modem knappen i ca. 20 sekunder.

    3. Dit modem går nu i gang med at genstarte.

Bemærk, der kan gå op til 20 minutter, før dit modem er blevet nulstillet og genstartet.


Driller forbindelsen stadig, selvom du har fulgt alle anbefalingerne?

Så synes vi, du skal tage kontakt til os - så kan vi sammen kigge på, hvordan vi får løst problemet.

Kontakt YouSee

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?