YouSee hjælp

Mistet internetforbindelsen via KAON 3420?

  1. Tjek, om der er driftsforstyrrelser.

    Hvis du har været igennem Automatisk Fejlsøgning, kan du gå videre til næste trin.

    Ellers er det en god idé at starte med at tjekke, om din adresse er ramt af nedbrud. Det kan nemlig forklare, at du har mistet internetforbindelsen.

    Her kan du tjekke driftsinformation for dit område.

  1. Prøv at genstarte modemmet

    Selvom det kan lyde banalt, så er det i mange tilfælde nok at genstarte modemmet for at få forbindelsen tilbage.

    1. Du genstarter ved at slukke for strømknappen på bagsiden af modemmet. Markering på billedet viser, hvor knappen sidder.

    2. Vent herefter 30 sekunder, før du tænder for modemmet igen.

    3. Der går et par minuttet - 10 minutter max - før der igen bør være forbindelse.

  1. Tjek, at lamperne lyser

    Du kan nemt tjekke, om dit modem fungerer, som det skal, ved at tjekke om der er lys i de rigtige lamper.

    Der skal være konstant lys i de tre lamper, som er markeret på billedet.

    Er du på wi-fi, skal wifi-lampen også være tændt.

  1. Nulstil dit modem

    Hvis det stadig ikke er lykkedes dig at få forbindelsen tilbage, kan du prøve at nulstille.
    Husk, at dit modem skal være tændt, mens du nulstiller. Bemærk også, at modemmet går tilbage til fabriksindstillingerne, når du genstarter.

    1. Reset-knappen sidder bag på modemmet. Markeringen på billedet viser dig hvor.

    2. Tryk en spidst genstand som fx en kuglepen ind mod knappen i 15 sekunder.

    3. Dit modem går nu i gang med at genstarte. Der kan gå op til 20 minutter, før modemmet er klar igen.


Kan du stadig ikke komme på nettet? Så er der brug for yderligere hjælp:

Kontakt YouSee

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?