YouSee hjælp

Før du bestiller en tekniker

Har du problemer med signalet på dit tv, bredbånd eller fastnet, kan det være, du har brug for hjælp fra en af vores teknikere. 

Før du ringer og bestiller, har vi samlet en række vigtige informationer vedrørende et teknikerbesøg.

Har problemer med dine produkter fra YouSee, kan du enten at finde hjælp på yousee.dk/hjaelp eller ringe til kundeservice.

Finder du og en medarbejder ud af, at der er brug for en en tekniker, kan det foregå på to måder:

Teknikeren ringer til dig
Vi får en driftstekniker til at kontakte dig via telefon inden for et aftalt tidsrum, der passer dig.  Driftsteknikeren kan ofte løse følgende problemer:

  • Finde fejl på dit udstyr fra YouSee

  • Lyd og billede problemer på din tv forbindelse

  • Udfald eller problemer med din internetforbindelse

Vi sender en kørende tekniker ud til det fysiske udstyr
Nogle gange kan opgaven blive løst, uden at teknikeren skal på besøg i dit hjem, andre gange er det nødvendigt, at vi laver en aftale om, at teknikeren kommer, inden for et aftalt tidsrum.

Den kørende tekniker kan løse følgende problemer
Fysiske fejl i nettet, for eksempel overgravede eller ødelagte kabler

  • Fejl i installationen i dit hjem

Kan kundeservice eller vores driftsteknikere ikke hjælpe dig med at rette fejlen over telefonen, laver I en aftale om, at der bliver sendt en kørende tekniker ud for at rette fejlen.

Når teknikeren skal ind i dit hjem
Når teknikeren skal ind i dit hjem, for at løse opgaven, kan vi tilbyde to typer aftaler

  • Halvdags aftaler, som ligger i tidsrummet 7.30-12.00 eller 12.00-16.00 

  • Heldagsaftaler, som ligger i tidsrummene 7.30-16.00. 

Teknikeren ringer 30 minutter før
Teknikeren vil ringe til dig inden for det aftalte tidsrum, og 30 minutter før han går i gang med opgaven. Det er nødvendigt at du er hjemme på det aftalte tidspunkt – eller kan komme hjem indenfor 30 minutter, når teknikeren ringer.

Hvis du ikke er hjemme, når teknikeren kommer
Hvis du ikke er hjemme når teknikeren kommer og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr på 550 kr. for forgæves teknikerbesøg.

I nogle tilfælde er det nødvendigt, at du er hjemme, når teknikeren skal finde og rette fejlen.

Når teknikeren kontakter dig på telefonen
Ved telefonisk fejlretning hos vores driftsteknikere, er det ikke en forudsætning at du skal være hjemme – i mange tilfælde er det dog en fordel.

Når teknikeren skal ind i dit hjem
Hvis vi har lavet en aftale om, at en  kørende tekniker skal rette en fejl, hvor han skal have adgang til din bolig, er det vigtigt at du er hjemme eller kan komme hjem indenfor 30 minutter i det valgte booking-interval. Du skal også sikre, at teknikeren har uhindret adgang til anlæg og installationer på din adresse.

Myndig person
Hvis det bliver nødvendigt for teknikeren, at der bliver truffet et valg, så skal der være én i huset, der er i stand til at træffe det valg (for eksempel kan det være nødvendigt at bore et hul i væggen).

Hvis du ikke er hjemme, når teknikeren kommer
Hvis du ikke er hjemme når teknikeren kommer og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr på 550 kr. for forgæves teknikerbesøg.

Ved at tjekke din egen forbindelse, kan du undgå at skulle betale for et unødigt besøg fra en af vores teknikere, hvis det viser sig, at fejlen ligger i din egen installation.

Nogle emner, der kan hjælpe på problemet:

Fejlen forsvinder
Hvis du har fejlmeldt dit produkt, er det vigtigt at du kontakter os, hvis fejlen skulle forsvinde, inden du har haft besøg af teknikeren, så din tid kan gå til en anden kunde. 

Du kan aflyse din teknikertid via linket i den sms, du har modtaget fra os. Du kan også sende en sms med ordet AFLYS til nummeret 20 31 02 02.

Tidspunktet passer mig ikke
Det er vigtigt, at du kontakter os, hvis det aftalte tidspunkt alligevel ikke passer dig.

På den måde undgår du at blive opkrævet et gebyr på 550 kr. for et forgæves teknikerbesøg, og tiden bliver ledig til en anden kunde, som også står og har brug for en tekniker.

Hvis du har modtaget en sms fra os i forbindelse med din teknikerbooking, så vil du der kunne finde et link til at ændre tidspunktet.

Du kan også altid ringe til os på 70 70 40 40 for at aflyse teknikerbesøget eller aftale en ny tid.

I nogle tilfælde er det os, der betaler for besøget, og andre gange skal du selv betale.

Hvornår betaler vi for et teknikerbesøg?

Forstyrrelser i signalet
Hvis signalet fra os er ustabilt, og det er årsagen til det problem, du oplever med dit YouSee-produkt, får du naturligvis ikke en regning. 

Fejl ved YouSee udstyret
Hvis fejlen ligger i dit YouSee-udstyr, som du har lejet hos os, eller hvis du har købt YouSee-udstyr, som er inden for garantiperioden, sørger vi for at udbedre fejlen hurtigst muligt, uden at du får en regning. 

Ét stik i dit hjem
Har du kun ét tv-stik (som udgangspunkt placeret tæt ved afleveringspunktet) i dit hjem, og er det defekt, udbedrer vi fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået. 

YouSee's afleveringspunkt
Signalet fra YouSee kommer ind i din bolig via en stikledning (et kabel, som kommer udefra og ind i din bolig). YouSee har ansvaret for signalet og installationen til dette afleveringspunkt. Hvis  fejlen ligger før afleveringspunktet, udbedrer vi fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.

Hvornår skal du selv betale?

Forgæves fejlsøgning
Hvis du anmelder en fejl, og det viser sig, at der ikke er fejl på YouSee's offentlige net eller tjenesten, eller at fejlen ligger på dit eget udstyr eller interne net, skal du betale startgebyr for fejlsøgningen. Derudover skal du betale for den tid, teknikeren forbruger hos dig – også selvom teknikeren ikke har udført fejlretning.

Fejl ved produkter, som ikke er fra YouSee
Hvis årsagen til fejlen stammer fra et produkt eller udstyr, som du ikke har købt eller lejet hos os,  vil du blive opkrævet for teknikerbesøget. For eksempel kan der være tale om fejl ved dit tv, din pc, din telefon eller dine kabler.

Fejl ved produkter, som er fra YouSee
Hvis fejlen ligger i dit YouSee-udstyr, som du har købt hos os, og garantiperioden er udløbet, vil vi stadig gerne hjælpe dig, men du modtager en regning for vores besøg. 

Fejl efter YouSee's afleveringspunkt
Ligger årsagen til fejlen efter afleveringspunktet (ledningen udefra og ind i huset), det vil sige i din egen hjemmeinstallation, vil teknikerbesøg og fejlretning medføre en regning. Vi kan hjælpe med at udbedre fejlen for dig mod betaling.

Forgæves besøg
Hvis du ikke er hjemme når teknikeren kommer og han derfor må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for forgæves teknikerbesøg.

Kabel på din grund er gravet over
Er kablet på din egen grund blevet gravet over, skal du kontakte YouSee. Vi kommer og reparerer kablet. Herefter vil skadevolder blive opkrævet for reparation af kablet. 

Nedgravning af kabel på din egen grund
Bor du i hus, skal du selv grave dit kabel ned. Reglerne for gravning finder du i vores abonnementsvilkår. Vi gør det også gerne for dig mod betaling. Hvis du ønsker vores hjælp, skal du ringe på 70 70 40 40.

Forgæves teknikerbesøg: 550 kr.

  • Startgebyr
    625 kr. - hverdage 7.30 - 16.00

    1.999 kr. - hverdage 16.00 – 7.30 samt om lørdagen

  • Pris per time udover startgebyr
    850 kr. - hverdage 7.30 - 16.00

    1259 kr. - hverdage 16.00 - 07.30 samt om lørdagen

Du opkræves per påbegyndte halve time. Så er teknikeren der kun en halv time, opkræves du halvdelen af timeprisen.

Bemærk, at der i nogle tilfælde kan være ekstraudgifter til materialer.

Den samlede regning for et teknikerbesøg kommer ikke nødvendigvis på den førstkommende faktura, da der kan være nogle dages behandlingstid.

Postforsendelse eller tekniker
I de fleste tilfælde vil du få sendt dit YouSee udstyr med posten, frem for at vi sender en tekniker til at skifte udstyret.

Postforsendelse og leveringstider
Vi kan ikke garantere en fast leveringstid på forsendelse af nyt udstyr.
Vi plejer dog at bruge følgende retningslinjer som fingerregel:

  • Udstyr bestilt hverdage før kl. 16.30

    Udstyret bliver afsendt fra vores lager samme dag, og hvis alt forløber regelmæssigt, kan du forvente at modtage udstyret næste hverdag. 

  • Udstyr bestilt i weekenden og på helligdage

    Udstyret bliver sendt fra vores lager førstkommende hverdag, hvorefter du kan forvente at modtage udstyret dagen derpå.

Har du nogle spørgsmål, du stadig mangler svar på, kan du kontakte YouSee.

Hjalp denne side dig?

Har du brug for yderligere hjælp?