YouSee hjælp

Sådan forbereder du dig på dit teknikerbesøg

Ønsker du et nyt tidspunkt, eller er fejlen forsvundet af sig selv?
Så kan du bruge linket i din sms til at ændre tidspunktet for din teknikertid eller afslutte din sag.
Vil du aflyse din teknikertid, kan du også sende en sms til 20 31 02 02 med teksten AFLYS.

To typer af teknikeraftaler

Din tekniker vil enten ringe til dig eller komme ud til din adresse. Vi har sendt dig en sms, hvor du kan se, hvilken type teknikeraftale du har.

  • Du bliver kontaktet i det aftalte tidsrum, som fremgår i sms’en.

  • Du skal være hjemme i det aftalte tidsrum, da teknikeren måske vil bede dig om at foretage test under fejlretningen.

  • Du bliver kontaktet af teknikeren cirka 30 minutter før ankomst.

  • Hvis fejlen mod forventning ikke kan rettes under første besøg, finder du en ny tid sammen med teknikeren.

  • Når sagen er afsluttet sender vi en regning til dig – med mindre det er os der skal dække udgiften.

Hvad skal du gøre?

  • Sørg for at være hjemme på det aftalte tidspunkt, hvis arbejdet skal foregå indenfor. Kommer teknikeren forgæves, bliver du opkrævet for besøget.

  • Det er vigtigt, der er en person over 18 år til stede, når teknikeren kommer på besøg.

  • Sørg for at møbler og lignende ikke står i vejen for det udstyr, som teknikeren skal undersøge.



Hvem betaler regningen?

Her kan du se, hvornår vi betaler regningen, og hvornår du selv skal betale regningen.

  • Forstyrrelser i signalet.

  • På YouSee udstyr.

  • Før afleveringspunktet (ledningen udefra og ind i huset).

  • Udstyr, der ikke er fra YouSee.

  • YouSee-udstyr, hvor garantien er udløbet.

  • Ledninger efter afleveringspunktet (ledningen udefra og ind i huset).

  • Udstyr, der er gået i stykker pga. tordenvejr, vandskade eller uheld (du kan kontakte din forsikring og spørge, om de dækker beløbet).

  • Et kabel, der er gravet over på din grund.

  • Nedgravede kabler på din grund (du kan læse mere om reglerne for gravning i vores abonnementsvilkår).

Hvis en tekniker dukker op på din adresse, og du ikke er hjemme, skal du også selv betale regningen for forgæves teknikerbesøg.

Under YouSee’s gebyrer og engangsbetalinger kan du se, hvad det koster, når du selv skal betale regningen.

Den samlede regning for et teknikerbesøg kommer ikke nødvendigvis på den førstkommende faktura, da der kan være nogle dages behandlingstid.

Du kan læse meget mere i vores abonnementsvilkår.

Hjalp denne side dig?

Har du brug for yderligere hjælp?