Er du en smule forvirret over din seneste regning? Eller leder du bare efter mere information om dit forbrug?
Vi forstår, at det kan være svært at tyde detaljerne på din regning - og derfor står vi klar til at hjælpe dig.
Lad os først forklare de typiske årsager, hvis din regning ikke ser ud som forventet:
Din første regning er altid højere end abonnementsprisen. Det er den, fordi du betaler for både den nuværende og den kommende periode.
Derudover skal du ofte betale engangsbeløb og gebyrer på din første regning. Det kan fx være oprettelsesgebyr eller betaling for teknikerbesøg.
Du opretter et mobilabonnement hos os d. 15. august.
D. 1. september får du din første regning, hvor du bliver opkrævet for dagene fra
d. 15. til 30. august plus hele september måned.
Hvis du har ændret dit abonnement, ser din efterfølgende regning lidt anderledes ud, fordi:
Du får penge tilbage for dit gamle abonnement, du har betalt forud.
Du betaler dit nye abonnement forud.
Du betaler måske engangsbeløb eller gebyrer for ændringerne.
Du har haft YouSee Grundpakke, hvor den nuværende abonnementsperiode går fra 1. juli til 31. juli, som du har forudbetalt. Den 15. juli vælger du at skifte til tv med Bland Selv, hvor du skal betale for den nuværende og kommende periode.
Derfor vil din regning indeholde:
Grundpakke 15.07- 31.07 xxx,xx kr. (Tilbagebetaling).
Tv med Bland Selv 15.07 – 31.07 xxx,xx kr. (Betaling for nuværende periode).
Tv med Bland Selv 01.08 - 30.08 xxx,xx kr. (Betaling for kommende periode).
Når du opsiger dit abonnement, modtager du en slutopgørelse, hvor vi afregner:
Om du skal have penge tilbage for et forudbetalt abonnement.
Eventuelt forbrug, som ikke er med i dit abonnement.
Fx hvis du har tilkøbt data eller doneret til en indsamling over mobilen måneden før.
Hvis du opsiger dit abonnement midt i en regningsperiode, vil du i nogle tilfælde modtage en regning for perioden efter din opsigelsesdato.
For at du undgår renter og gebyrer, er det vigtigt, at du betaler en eventuel regning – og alt, du ender med at have betalt for meget, får du selvfølgelig tilbage på en kreditnota hurtigst muligt.
Ofte når regningen at blive dannet i vores system, allerede inden abonnementet bliver opsagt. Det skyldes, at du altid betaler forud for dit abonnement - det vil sige, før perioden begynder. Betaler du fx kvartalsvis, så vil dit abonnement for september, oktober og november bliver opkrævet allerede i august.
Du betaler altid bagud for eventuelt ekstra forbrug – det vil sige, efter du har brugt det. Har du fx købt en togbillet i april, opkræver vi først beløbet på din regning i maj.
Når du har brugt mobilen som betalingsmiddel, vil udgiften stå som ”sms varekøb” på din regning. Du kan her se en fuld oversigt over forbrug, som kan være opkrævet ekstra på din regning.
Hvis du vil se en detaljeret oversigt over dit forbrug, skal du logge ind i Mit YouSee. Klik på dit abonnement og derefter på pilen ud for Forbrug i Danmark. For at se dit specifikke forbrug skal du logge ind med MitID.
Læs mere om engangsbeløb og indholdstakserede tjenester.
Ønsker du at dykke ned i dit specifikke forbrug eller sammenligne dine regninger for en bestemt periode? Oplysningerne finder du hurtigt i Mit YouSee, og her får du hjælp til hvordan.
Ønsker du et samlet overblik over dine betalinger? Du ser både din nuværende, kommende eller tidligere regninger her.
På din regning ser du en simpel oversigt over dit forbrug. Hvis du vil se specifikke forbrugsspecifikationer, fx hvilke numre du har ringet til og hvornår, skal du bruge MitID.
Log ind i Mit YouSee.
Klik på det abonnement, du vil se forbruget for.
Klik på Forbrug i Danmark og brug MitID for at åbne specifikationerne.
Her kan du se, hvad dit abonnement består af.
Klik på det relevante telefonnummer og se detaljer under Inkluderet i dit abonnement.
Under Tilkøb kan du tilkøbe ekstra services til dit TV- eller mobilabonnement.