YouSee hjælp

Rykker for manglende betaling

Jeg har fået en sms eller mail med besked om, at jeg mangler at betale min regning

Er din regning ikke blevet betalt til tiden, får du fire dage efter betalingsfristen en sms eller mail med påmindelse om at betale regningen. Det kræver dog, at vi kender dit telefonnummer eller din mail – vi sender ikke et brev.

Det koster ikke noget at få påmindelsen – og betaler du hurtigt på yousee.dk/indbetaling, slipper du for at få en rykker på 100 kr. Du kan også betale på Mit YouSee – log ind her.



Jeg har fået en rykker for min regning

Er din regning stadig ikke betalt syv dage efter fristen, får du en rykker. Det koster et gebyr på 100 kr. plus renter. Beløbet bliver opkrævet på din næste regning.

Det er vigtigt, at du får betalt rykkeren hurtigst muligt – så du undgår, at vi lukker forbindelsen. Det står på rykkeren, hvordan du nemt betaler, men du kan også betale nemt her.



Sådan læser du din rykker

  1. Fakturanummeret viser den regning, som vi mangler betaling for. På den oprindelige regning ser du fakturanummeret øverst i højre hjørne.

  2. Fakturadato er den dato, den oprindelige regning havde frist.

  3. Periode viser den periode den ubetalte regning omhandler.

  4. Beløb viser det beløb vi mangler betaling for. Hvis regningen er delvist betalt eller en kreditnota er modregnet, skal du finde beløbet til betalingen på rykkerens side 2.

  5. Betalingsfrist viser den sidste dag, du kan betale beløbet, uden at sagen fortsætter til inkasso.

  6. Generel info fortæller, hvordan du får betalt og hvor du kan få hjælp.

  1. Betalings-id er det nummer, der bruges til at betale via netbank. Nummeret bruges også til at identificere den specifikke betaling.

Jeg har modtaget en sms eller mail med besked om, at mit abonnement bliver lukket

Hvis vi mangler betaling for en regning og allerede har sendt dig en rykker, får du en sms eller mail fra os, to dage før dit abonnement bliver lukket. I varslingen er der information om, hvordan du kan betale din regning og undgå lukning. Vær opmærksom på, at der er et genåbningsgebyr på 200 kr. hvis dit abonnement bliver lukket.

Undgå lukning ved at betale regningen her.



Mit abonnement er blevet lukket på grund af en ubetalt regning

Hvis dit abonnement er blevet lukket på grund af en udbetalt regning, vil din adgang til digitale tjenester også være lukket.

Hvis du gerne vil kunne bruge dit abonnement igen, kræver det, at du får betalt den regning, hvor betalingsfristen er overskredet. Vær opmærksom på, at der er et genåbningsgebyr på 200 kr. per abonnement. Beløbet bliver opkrævet på din næste regning.

Få genåbnet dit abonnement ved at betale regningen her.



Jeg har fået en varsling om inkasso

Efter dit abonnement er blevet lukket, får du en sidste påmindelse fra os – enten på mail eller med posten – med information om, hvordan du kan betale regningen.

Her oplyser vi også om, at hvis regningen stadig ikke bliver betalt, er vi nødt til at overdrage sagen til et inkassofirma. Det betyder, at du som minimum skal betale et inkassogebyr på 100 kr.

I sidste ende kan vi blive nødt til at opsige dit abonnement.

Hvis din sag allerede er overdraget til et inkassofirma, tager firmaet direkte kontakt til dig om at få betalt det beløb, du skylder.

Er dit abonnement blevet opsagt, kan du få det genoprettet ved at kontakte YouSee. Genoprettelsen sker mod et gebyr på 200 kr. per abonnement. Og det kan først ske, når vi har fået betaling af alle beløb, der vedrører regningen.



Særlig for mig, der er erhvervskunde

Er du erhvervskunde, skal du være opmærksom på, at du udover rykkergebyret på 100 kr. vil blive opkrævet et kompensationsbeløb på 310 kr. ifølge renteloven.

Betal din regning her.



Særlig for mig, der har en anden betaler af mit abonnement

Hvis der er en anden, som betaler for dit abonnement, sender vi først en rykker til betaler. Hvis vi herefter stadig ikke har fået betaling, sender vi en rykker direkte til dig. Denne rykker sender vi dig, fem dage efter betalingsfristen på den rykker, som betaler har fået.

Det koster et gebyr på 100 kr. plus renter at få denne rykker. Beløbet bliver opkrævet på din næste regning.

Du har altid mulighed for at betale din regning her.



Gebyrer – ved rykker og genåbning

Læs mere om gebyrer ved manglende betaling:

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?