YouSee hjælp

Sådan forstår du din rykker fra YouSee

Du kan altid betale din regning på yousee.dk/indbetaling.


Sådan læser du din rykker

  1. Fakturanummeret viser den regning, som vi mangler betaling for.

  2. Fakturadato viser datoen for hvornår regningen er dannet.

  3. Periode viser, hvilket tidsrum den ubetalte regning er fra.

  4. Beløb viser summen af, hvad vi mangler betaling for. På side to kan du se, hvis regningen er delvist betalt, eller der er en modregnet kreditnota.

  5. Betalingsfrist viser datoen for, hvornår du senest skal have betalt din regning, inden den bliver sendt til Inkasso.

  6. Generel info fortæller, hvordan du får betalt din regning.

image
  1. Betalings-ID er det nummer, der bruges til at betale via netbank. Og til at identificere den specifikke betaling.

image

Hvad betyder den besked jeg har fået fra YouSee?

Fire dage efter betalingsfristen modtager du en sms eller mail, med en påmindelse om at betale din regning – vi sender ikke et brev.

Betal din regning via Mit YouSee eller yousee.dk/indbetaling, så du slipper for en rykker på 100 kr.

Syv dage efter betalingsfristen modtager du en rykker. Rykkeren er på 100 kr. plus renter og bliver opkrævet på din næste regning.

Hvis du vil undgå, at vi lukker din forbindelse, skal du betale din regning. Det kan du gøre på yousee.dk/indbetaling.

To dage før dit abonnment bliver lukket, får du en besked fra os på mail eller sms.

Du kan undgå, at dit abonnement bliver lukket ved at betale din regning.

For at genåbne dit abonnement skal du betale via yousee.dk/indbetal. Du skal betale et genåbningsgebyr på 200 kr.

Når dit abonnement er blevet lukket, modtager du en sidste påmindelse fra os med information om, hvordan du betaler din regning.

I varslingen gør vi opmærksom på, at hvis du stadig ikke betaler din regning, bliver sagen overdraget til et inkassofirma. I den forbindelse opkræver inkassofirmaet et gebyr.

Hvis din sag ender ved et inkassofirma, er det dem, der fremover kontakter dig.

Vi sender først en rykker til din betaler. Og hvis vi stadig ikke får betalingen, så sender vi en rykker til dig. Du modtager rykkeren fem dage efter betalingsfristen, der står på den rykker, din betaler har fået.

Det koster et gebyr på 100 kr. plus renter at få rykkeren, som bliver opkrævet på næste regning.

Du kan betale din regning på yousee.dk/indbetal.



Gebyrer – ved rykker og genåbning

Du kan læse mere om gebyrer ved manglende betaling her:

Hjalp denne side dig?

Har du brug for yderligere hjælp?