Som kunde hos YouSee betaler du altid forud for dit abonnement. Når du opsiger, skal vi derfor have gjort dit abonnement op.
Efter opsigelsen sender vi dig en slutopgørelse, som oftest vil være en kreditnota. Slutopgørelsen ligner derfor ikke din normale regning – og den kommer på et andet tidspunkt, end du er vant til.
Herunder finder du svar på de forskellige spørgsmål, du kan have til din sidste regning fra os.
Du får slutopgørelsen på mail eller brev, fire dage efter dit abonnement er lukket. Opsigelsesdatoen står på den bekræftelse, du fik, da du sagde abonnementet op.
Når du opsiger dit abonnement, sker der to ting:
Du skal have de penge tilbage, som du har betalt forud for dit abonnement.
Har du haft et forbrug, som ikke er inkluderet i dit abonnement, skal dette afregnes.
Du har normalt en opsigelsesfrist på 30 dage. Får du en regning inden opsigelsesdatoen, skal du betale den som normalt. Få dage efter abonnementet er lukket, får du en slutopgørelse. Her tilbagebetaler vi de penge, du har betalt for perioden efter opsigelsesdatoen.
Kender vi dit cpr-nummer eller dine kortoplysninger, udbetaler vi automatisk pengene til din NemKonto eller dit betalingskort. Er dette ikke tilfældet, har vi på kreditnotaen skrevet den information, du skal bruge for at kunne bestille udbetalingen på yousee.dk. Du kan også bestille udbetalingen via Mit YouSee.
Har du i forbindelse med opsigelsen standset din Betalingsserviceaftale, skal du være særligt opmærksom på, om din sidste regning skal betales manuelt.
Se et eksempel på en kreditnota
På billedet nedenunder ser du et eksempel på en kreditnota, som den ser ud efter opsigelse, hvis du har kvartalsregning.
Her ser du periode for forbrug
Her ser du periode for abonnement
Her ser du det beløb som tilbagetales for abonnement i perioden 22.02.22 – 31.03.22
Her ser du det beløb som opkræves for forbrug i perioden 01.01.22 – 21.02.22
Her står der hvordan du får pengene retur
