YouSee hjælp

Hvordan bruger jeg YouSee Play-appen på Samsung TV?

Samsung TVSkift valg

YouSee Play er tilgængelig på Samsung Smart TV med Tizen-styresystem. Det vil sige, at du kan benytte YouSee Play på Samsung Smart TV, til at se alle dine tv-kanaler og de film og serier der er inkluderet i dit tv-abonnement. YouSee Play kan tilgås på Samsung TV med Tizen-styresystemet 2019 og nyere.


Ny app til Samsung 2019

Vi er ved at opdatere YouSee Play på Samsung Smart TV. Vi er startet med modellerne for 2019. Her kan du nu skifte til en helt ny app. Du skal blot søge efter YouSee Ny og vælge den nye app.

Samsung_SmartTV_newapp


Hent appen på dit Samsung TV

På dit TV skal du åbne APPS i Smart Hub. Her skal du vælge forstørrelsesglasset og søge på YouSee, vælge YouSee Play-appen og installere den.

Præcis hvordan APPS og Smart Hub ser ud på dit tv, kan være forskellig fra dette billede. Du kan finde hjælp til hvordan du installerer apps på dit tv, i manualen der fulgte med dit tv eller på samsung.dk.

image


Sådan logger du ind

Når du har installeret appen og starter YouSee Play første gang, skal du logge ind med dit YouSee Login. Du skal benytte det YouSee Login der er tilknyttet dit tv-abonnement.

Hvis du er i tvivl om hvilket login du skal bruge, kan du finde hjælp her. 

Indtast dit brugernavn og din adgangskode og tryk på ”Log ind”. Så er du i gang.

Samsung_SmartTV_01


Sådan bruger du appen

På forsiden finder du det mest sete i tv lige nu.

Klikker du på pil til venstre på din fjernbetjening, eller vælger pilen i toppen af skærmen, så åbner du menuen.

I menuen finder du de punkter du kender fra YouSee tv-boksen og YouSee Play-appen på mobil og tablet.

Samsung_SmartTV_02


Sådan fjerner du YouSee Play-appen

  1. Tryk på "Huset" på fjernbetjeningen.

  2. Vælg APPS i menuen.

  3. Vælg downloaded apps, som ligger nede i 3. række.

  4. Markere YouSee Play-appen.

  5. Hold OK-knappen på fjernbetjeningen inde, indtil en lille menu kommer frem.

  6. Vælg "Slet". Herefter vises en pop-up, hvor du også skal vælge "Slet".
    Så fjernes appen.



Spørgsmål og svar

Appen har nogle begrænsninger i forhold til YouSee tv-boksen. Vi har samlet nogle spørgsmål omkring app’en til Samsung Smart TV her:

Er du tv-kunde med tv gennem antennestikket, så er der ikke længere krav om tv-boks i abonnement, for at kunne bruge Samsung Smart TV-appen. Er du tv-kunde og modtager tv gennem telefonstikket eller via fiber, så følger der altid en tv-boks med i abonnementet.

Du skal som minimum have et tv-abonnement fra YouSee, samt en stabil internetforbindelse. Vi anbefaler som minimum 20 Mbit internetforbindelse.

Du kan installere YouSee Play på modeller fra 2019 (Tizen) og frem.

Du skal bruge dit YouSee Login til at logge ind i app'en. Har du flere logins, skal du bruge det YouSee Login der er tilknyttet dit tv-abonnement. Er du i tvivl om hvilket YouSee Login du skal bruge eller har du glemt din adgangskode, kan du finde hjælp her.

Videokvaliteten på Smart TV er op til 8 Mbit/s. Som hovedregel er opløsningen 720p på live-tv og 1080p på film og serier. Videokvaliteten afhænger af hvor god en internetforbindelse du har. Lyden er 5.1 surround på de fleste film og serier, ellers er der stereo på resten af indholdet.

YouSee Play-appen til Samsung TV er ikke det samme som din YouSee Tv-boks. Der vil være funktioner der ikke findes i app'en til Samsung TV. App'en er i konstant udvikling, derfor er det vigtigt, at du husker at opdatere app'en. 

Ja. Du skal blot have et Samsung Smart TV med Tizen fra 2019 eller nyere og en internetforbindelse der er hurtig og stabil nok. Helst gerne 20Mbit internetforbindelse.

  1. Start med at finde den film eller serie, du gerne vil se

  2. Så trykker du på ikonet med de tre prikker til højre i kontrolpanelet

  3. Nu kan du vælge de undertekster, du ønsker. Vælg fx dansk (fremmedsprog) eller dansk (hørehæmmede)

image


Virker det ikke?

Kontakt os, så kigger vi på det sammen.

Hjalp denne side dig?

Har du brug for yderligere hjælp?