YouSee hjælp

Sådan forstår du din første regning

Din første regning kan se lidt anderledes ud, end du forventer. Her på siden kan du læse om de typiske grunde til, at regningen overrasker.

Du kan også vælge at se en kort video:



Den periode du betaler for

Hos YouSee betaler du altid forud for dit abonnement. 

Beløbet på din første regning vil typisk være højere end på dine kommende regninger. Det skyldes især regningsperioden:

  • Din første regning dækker en længere periode end normalt

  • Betaler du hver måned, betaler du fra oprettelsesdatoen og måneden ud plus den næste måned.

  • Betaler du hvert kvartal, betaler du fra oprettelsesdatoen og kvartalet ud. I få tilfælde skal du også betale for det efterfølgende kvartal.

Regningsperioden er kun særlig på din første regning. Derefter betaler du kun for én måned eller ét kvartal ad gangen.

Du kan se mere om perioden, du betaler for, på regningens side 2.



Eksempel på en regningsforside, hvor perioden dækker mere end et kvartal

A. Her ser du periode for abonnement

B. Her ser du pris for abonnement i perioden d. 14.02.21 - 30.06.21

C. Engangsbeløb og gebyrer



Engangsbeløb og gebyrer

På din første regning kan der være en række engangsbeløb og gebyrer, du skal betale. Det kan fx være oprettelsesgebyr eller betaling for teknikerbesøg.

Her kan du se de gebyrer, der kan være i forbindelse med dit nye abonnement:



Få overblik over dine regninger på Mit YouSee

Du kan få et samlet overblik over dine abonnementer og regninger i din selvbetjening Mit YouSee.

Login i Mit YouSee

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?