YouSee hjælp

Ofte stillede spørgsmål om installation af bredbånd via antennestikket (COAX)

I denne artikel finder du svar på de spørgsmål, der kan opstå, når du skal installere bredbånd via antennestikket (coax).



Hvornår modtager jeg mit modem?

Vi sender dit modem i god tid, så det er klar til den dag, du skal tage det i brug. Så snart vi har sendt pakken afsted, sender vi dig en sms med information om, at pakken er på vej. Hvis vi ikke har dit telefonnummer, modtager du i stedet en mail med samme information. I sms-beskeden og mailen vil der også være et Track & Trace-link til PostNord, hvor du kan følge din pakke. 



Hvad gør jeg, hvis pakken med mit modem er forsinket eller forsvundet?

Hvis du har modtaget et Track & Trace-nummer, og du kan se, at din pakke sidder fast et sted, skal du ringe til PostNord. Så er pakken nemlig i deres varetægt. 

Har du ikke modtaget et Track & Trace-link? Så er det højst sandsynligt, fordi der er fejl i det telefonnummer eller den mail, vi har registreret i forbindelse med din bestilling. Vi beder dig kontakte YouSee, så vi kan få rettet oplysningerne.



Skal jeg gemme emballagen til mit modem?

Vi kræver ikke, at du sender udstyret retur i den originale emballage. Men det kan være en god idé at beholde kassen – så slipper du for at finde en ny æske, hvis du en dag skal sende udstyret tilbage til os. Det vigtigste er, at du bruger den returseddel, du får af os, så du ikke skal betale for forsendelse. 



Hvornår kan jeg installere mit nye bredbånd?

Du kan installere dit nye bredbånd senest kl. 18:30 på den dag, der står på din ordrebekræftelse. 



Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan komme på nettet?

Kan du ikke komme på nettet, selvom du har fulgt den vejledning, du får med dit modem? Så er du velkommen til at kontakte YouSee. Så kan vi tjekke, om der er et problem med din forbindelse.

Du kan også klikke på linket her for at tjekke, om der skulle være driftsforstyrrelser i dit område.



Kan min forbindelse blive klar hurtigere?

Du kan godt betale for at gøre ordren til en ekspresordre, så teknikeren installerer forbindelsen med kortere varsel. Det bedste er, at du kontakter YouSee og forhører dig om mulighederne.



Hvordan finder jeg det antennestik, jeg skal bruge?

Når du skal installere dit bredbånd, er det første trin at finde det antennestik, dit modem skal sluttes til. Det gælder om at finde dét stik, hvor tv- og bredbåndssignalet kommer ind i din bolig. Vi kalder det hovedstikket. Typisk sidder hovedstikket i det rum, der ligger tættest på vejen. I nyere huse og lejligheder finder du ofte stikket i boligens teknikskab. 

Hvis du ikke på forhånd ved, hvilket stik der er det rigtige, er du desværre nødt til at prøve dig frem. Husk, at du først kan afprøve det, når forbindelsen er aktiv – du finder datoen i din ordrebekræftelse.

Du kan også vælge at betale for at få en tekniker til at hjælpe dig med installationen. Klik på dette link for at læse mere om mulighederne. 



Hvordan gør jeg min forbindelse endnu bedre?

Du kan prøve et af vores tips til at optimere din forbindelse



Fandt du ikke svaret du ledte efter?

Gå til hjælp, for at få en oversigt over alle vores guides, eller søg på vores forum for at se, om andre har haft netop din udfordring samt hvad løsningen er.

Hjalp denne side dig?

Har du brug for yderligere hjælp?