YouSee hjælp

Hvad gør jeg, hvis min Cisco tv-boks viser en fejlkode?

Cisco tv-boksSkift valg

Fejlkode: 001, 003 eller 006

Hvis dit YouSee Tv viser fejlkode 001, 003 eller 006, kan det være, fordi:

  • Der mangler et netværkskabel eller kablet er beskadiget

  • Du har tilsluttet din egen router

  • Du har ændret i opsætningen på dit modem (YouSee HomeBox)



Sådan løser du problemet

  1. Tjek, at netværkskablet sidder helt fast i netværksindgangen til din tv-boks, som fremhævet på billedet.

  1. Følg ledningen hen til dit modem og tjek, at ledningen er tilsluttet en af de fire gule porte, som vist på billedet.

  1. Genstart nu alt dit udstyr. Sluk først tv-boksen. Tænd/sluk-knappen er fremhævet på billedet.

  1. Sluk dit modem, og tænd den igen. Tænd/sluk-knappen er fremhævet på billedet.

  2. Når @-lampen på forsiden af dit modem lyser konstant, kan du tænde tv-boksen og se tv igen.

OBS
Hvis det mod forventning ikke løser problemet og du stadig ser fejlkoden på din tv-skærm, kan du kontakte YouSee.




Fejlkode: 012, 013, 014, 015, 016 eller 017

Hvis dit YouSee Tv viser fejlkode 012, 013, 014, 015, 016 eller 017, kan det være fordi, at:

  • Du har ændret i konfigurationen på dit modem (YouSee HomeBox)

  • Der er en datafejl i dit modem (YouSee HomeBox)

  • Du har tilsluttet din egen router


Sådan løser du problemet

  1. Sluk først din tv-boks og genstart så alt dit udstyr. Tænd/sluk-knappen er fremhævet på billedet.

  1. Sluk dit modem, og tænd den igen. Tænd/sluk-knappen er fremhævet på billedet.

  2. Når @-lampen på forsiden af dit modem lyser konstant, kan du tænde tv-boksen og se tv igen.

Hvis ovenstående ikke løser dit problem med at se tv, skal dit modem nulstilles.


Sådan nulstiller du dit modem (YouSee HomeBox)

  1. Hold Reset-knappen inde i 15 sekunder med en kuglepen eller en anden spids genstand. Reset-knappen sidder i en fordybning på venstre side af dit modem.

  2. Vent yderligere 10-15 sekunder til lamperne blinker og går ud.

  3. Dit  modem starter nu op igen og gendanner fabriksindstillingerne. Dette kan tage nogle minutter.

Når du nulstiller dit modem fjernes alle ændringer, du har foretaget. Det betyder, at netværksnavn (SSID) og krypteringsnøgle (WPA/WPA2) bliver stillet tilbage til fabriksindstillingerne, som du finder på klistermærket på bunden af dit modem. 

Se, hvordan du ændrer trådløst netværksnavn (SSID) og netværksnøgle

OBS
Hvis det mod forventning ikke løser problemet og du stadig ser fejlkoden på din tv-skærm, kan du kontakte YouSee.




Fejlkode: 002, 004, 005, 007, 008, 009, 010 eller 011

Hvis dit YouSee Tv viser fejlkode 002, 004, 005, 007, 008, 009, 010 eller 011, kan det være, fordi:

  • Du ikke har internetforbindelse

  • Du har tilsluttet din egen router

  • Dit netværkskabel er beskadiget

  • Du har ændret i opsætningen på dit modem (YouSee HomeBox)

  • Der er en datafejl i dit modem (YouSee HomeBox)

  • Dit modem (YouSee HomeBox) er slukket.


Sådan løser du problemet

  1. Sluk først din tv-boks og genstart så alt dit udstyr. Tænd/sluk-knappen er fremhævet på billedet.

  1. Sluk dit modem, og tænd den igen. Tænd/sluk-knappen er fremhævet på billedet.

  2. Når @-lampen på forsiden af dit modem lyser konstant, kan du tænde tv-boksen og se tv igen.

OBS
Hvis det mod forventning ikke løser problemet og du stadig ser fejlkoden på din tv-skærm, kan du kontakte YouSee.

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?