YouSee hjælp

Mest stillede spørgsmål til YouSee tv

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål til YouSee Kundeservice om tv og YouSee Play – både hvad angår drift, hastighed eller dårlig forbindelse.



Opsætning 

Har du modtaget en ny tv-boks, og har du brug for hjælp til at opsætte din tv-boks, så start med denne hjælpeguide: Opsæt din tv-boks.

Det eneste, du skal vide, er hvilken tv-boks du har. 

Hvis du skal se tv, direkte gennem kabel-tv-stikket, så skal du indlæse dine tv-kanaler på dit tv. Til det, skal du bruge dit netværks-id. Vi har samlet en hjælpeguide her, som kan hjælpe dig med at finde ud af hvad dit netværks-id er: Hvad er mit netværks-id.

Vores app hedder YouSee Play og det er den du skal bruge for at se tv fra YouSee. Du kan få hjælp til at downloade appen eller bruge YouSee Play på din pc her: Sådan ser du tv og film på app og web.

Der er nogle krav til dit udstyr, for at kunne bruge YouSee Play-appen. Du kan læse mere her om disse krav: Tekniske krav til dit udstyr, når du bruger YouSee Play appen.



Løs dit problem

Først skal du skelne mellem om du mangler en eller flere kanaler eller om du mangler alle kanaler. Dette afgør nemlig, hvilken hjælp du skal have til at genfinde dine kanaler. 

Oplever du, at du mangler en eller flere tv-kanaler på dit tv, så har vi en hjælpevejledning med gode råd til at få dine tv-kanaler tilbage afhængigt af, hvilket udstyr du har, se den her: Mangler en eller flere kanaler

Mangler du alle dine kanaler, skal du følge denne hjælpevejledning i stedet: Mangler alle kanaler.

Det kan også være at du har dine kanaler, men at de ikke ligger på den kanalplads hvor de plejer. Her giver vi dig en oversigt over kanaler der skifter plads: Oversigt over kanaler der skifter plads.

En af grundene til, at du kan have problemer med dit tv kan være at din internetforbindelse driller. Du kan testeforbindelsen på dit internet/bredbånd/wifi her: Hastighedstest.

Der er nogle typiske problemer, som kan fikses hvis du er i nærheden af dit udstyr. Vi har to artikler dig guider dig igennem hvad du kan gøre i hjemmet for at sikre den bedste internetforbindelse og eliminere problemer der påvirker din forbindelse og hastighed. Læs dem her: Sådan sikre du den bedste wifi forbindelse og Hvordan optimerer jeg nemt mit wifi.

Hvis dit tv-signal er væk eller din tv-boks ikke virker, så kan du starte med at slå din adresse op på driftsinformation. På YouSee’s driftsinformation kan man se, om der allerede er rapporteret en fejl på din adresse, eller om der er generelle driftsfejl i dit område, som kan påvirke dit signal: Driftinformation.  

Driller dit tv fortsat, skal du først fastslå, om signalet på din tv-boks er dårligt eller helt forsvundet.  

Dårlig lyd- eller billedkvalitet, klik her.

Fejlkoder eller intet signal, klik her.

Er der problemer med funktionerne på din tv-boks, kan du læse en vejledning her: Funktioner på din tv--boks.  

Har du brug for hjælp til at optage og afspille optagelse på dit tv-udstyr kan du her finde hjælp afhængigt af hvilken tv-boks du har eller om du bruger PC eller YouSee Play-appen: Optag tv-programmer.    

Driller fjernbetjeningen til din tv-boks eller dit tv, har vi samlet en hjælpevejledning her: Fjernbetjening til din tv-boks.  

Har du glemt eller skal du ændre pinkode til filmleje på din tv-boks, kan du gøre det ved at logge ind på Mit YouSee eller følge denne hjælpevejledning: Lej til på din tv-boks.  

Der er forskel på hvor mange der kan logge ind på YouSee Play-appen og hvor mange der kan se tv på appen på samme tid. Du kan finde hjælp til de to forskellige situationer her: 

Hvor mange enheder kan jeg bruge?  

Find hjælp til samtidige antal afspilninger på YouSee Play.  



Hjælp til streaming

Har du brug for hjælp til at leje film hos YouSee, tilknytte betalingskort til YouSee Play eller betale med filmgavekode? Så klik her: Lej film på din tv-boks.    

I denne hjælpevejledning får du tips til at komme i gang med TV2 PLAY, indblik i, hvad du får med i TV2 PLAY og hjælp til at logge ind i TV2 PLAY: Hjælp til TV 2 Play

I denne hjælpevejledning giver vi gode tips til at komme i gang med Netflix: Hjælp til Netflix.

Har du brug for at koble din eksisterende Netflix-konto til dit YouSee-abonnement, kan du få hjælp til det her: Eksisterende Netflix kunde.

Har du brug for hjælp til at aktivere din Chromecast, kan du få det her: Sådan aktiverer du Chromecast.  

Oplever du problemer med at streame via Chromecast, så klik her: Problemer med at streame via Chromecast.
  

Du kan skifte tv-pakke på Mit YouSee ved at logge ind her: Mit YouSee
 

På YouSee forum kan du stille spørgsmål af mere teknisk karaktér til dit TV. Dertil kan du se andre kunders spørgsmål samt svar på YouSee Forum.


Fandt du ikke svaret du ledte efter?

Gå til hjælp til TV, for at få en oversigt over alle vores guides vedrørende tv, eller søg på vores forum for at se, om andre har haft netop din udfordring samt hvad løsningen er.

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?