YouSee hjælp

Hvordan undgår jeg udfald på min Cisco tv-boks?

Oplever du periodiske forstyrrelser i lyd og billede på dit tv, kan det skyldes problemer med signalet mellem dit tv og din tv-boks.

Signalet mellem din tv-boks og dit tv bliver krypteret, når det går igennem et HDMI-kabel. Brug derfor altid de kabler, der fulgte med din tv-boks.



Der kan være flere årsager til forstyrrelserne

Vær opmærksom på, den rækkefølge du tænder dit udstyr i.

  1. Tænd først dit tv

  2. Tænd herefter tv-boksen

  3. Når du er færdig med at se tv, slukker du både for dit tv og tv-boksen



Brug HDMI1-indgangen

Har du et tv med 4K eller Ultra-HD kvalitet, bruger tv'et det signal, der kaldes HDMI2-standart med HDCP 2.2. Din tv-boks leverer signalet i HDMI1 standard med HDCP 1.
Der er tale om en standard, som hedder HDMI1. Der er ikke tale om nummeret på selve HDMI-porten bag på dit tv. (Fx HDMI 1, 2 eller 3)

De fleste tv har flere HDMI-indgang, og de fleste understøtter HDMI1. Er det et nyt tv, så er det som udgangspunkt alle andre HDMI-port end nummer 1 på dit tv. Du bør kigge i manualen der fulgte med til dit tv. der burde beskrives hvilken HDMI-port på dit tv, som understøtter HDMI1-standarden. 

På nogle tv står der ikke, hvilken indgang, der understøtter HDMI . Men tænd for dit tv og tryk på din source eller input knap på fjernbetjeningen til dit tv, og find frem til HDMI2-indgangen derinde.

Source eller input-knappen kan se forskellig ud fra fjernbetjening til fjernbetjening:



Opdatér softwaren

Det kan også være en god idé at opdatere softwaren i dit tv. Det kan afhjælpe nogle af fejlene i lyden og billedet.

OBS
Er du i tvivl om, hvordan du opdaterer dit tv, kan du finde hjælp i manualen til tv’et eller ved at gå ind på producentens hjemmeside.



Se Video

Hvad synes du om denne side?


Har du brug for yderligere hjælp?